Reclame Advies

Gerichte reclame levert meer klanten op.

Met een strategisch marketingplan kunnen we jouw reclame de juiste richting geven.

Samen gaan we aan de slag om jouw bedrijf een boost te geven. 

Naast het marketingplan heb je ook de mogelijkheid om voor opvolgcoaching te kiezen, zodat jouw implementatieplan concreet uitgevoerd wordt.


Marketingplan

Wil je je bedrijf herpositioneren, gaan voor meer klanten en meer bedrijfswinst?

Dan is het misschien wel aangewezen om een marketingplan te laten opstellen.

In dit plan beschrijven wij de essentie van het verhaal dat jij wil vertellen. We beschrijven jouw sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreigingen. Aan de hand van het merkplatform lichten we jouw visie op de markt toe en verduidelijken we hoe het concept hier op inspeelt aan de hand van een krachtige missie. Dat volgens bepaalde waarden en binnen de juiste “tone of voice” die jouw doelgroep aanspreekt.
Verder werken we een unieke positionering uit, bepalen we de USP’s en ESP’s. Tot slot bepalen we de communicatiedoelen, werken we aan de juiste look & feel en geven we eerste aanzet tot het uitwerken van jouw essentiële kanalen.

Probleemanalyse

In de probleemanalyse beschrijven we waar jouw onderneming voor staat of voor wil staan. Het is een samenvatting van het intakegesprek, waaruit we duidelijk afleiden wat je bedrijf precies doet, naar wie het zich wil richten en wat de belangrijkste waarden zijn binnen het concept. Zie het als een korte samenvatting die in het verdere verloop van het marketingplan in detail wordt uitgewerkt.

We beschrijven de huidige situatie van jouw bedrijf.
Hoe loopt het nu en waar loopt het mis.
Wat moet er anders?
Waar willen we naartoe?

Swot-analyse

Aan de hand van de SWOT-Analyse brengen we de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van jouw onderneming in kaart. Waar ben je goed in? Waar is er nog werk aan de winkel? Zijn er opportuniteiten waar we op kunnen inspelen? Dingen die we extra in de verf kunnen zetten? Welke tendensen in de markt kunnen jouw masterplan in de war brengen? Waar kunnen we ons op voorbereiden? Dat vind je in de SWOT-analyse

SWOT staat voor:

  • Streghts: hier beschrijven we de sterktes van je bedrijf
  • Weakness: hier beschrijven we de zwaktes van je bedrijf
  • Opportunity: hier beschrijven we de opportuniteiten van je bedrijf (al dan niet toekomstgericht)
  • Threat: hier beschrijven we de mogelijke bedreigingen van je bedrijf

Strategie

In de strategie van je onderneming of concept verbinden we relevante elementen tot een mooie geheel en zorgen we ervoor dat gerichte content, op de juiste manier bij de juiste doelgroep terecht komt.

Zo’n plan vormt de leidraad van het concept. Zie het als een kapstok waar we alle ideeën aan ophangen, zonder het geheel uit het oog te verliezen. Het is de structuur van jouw verhaal waarop je later de tactiek verder uitbouwt.

Bovendien waakt het over de samenhang van jouw verhaal en zorgt ervoor dat je een uniforme boodschap overbrengt aan de doelgroep. Hoe beter de strategie, hoe sterker het concept en hoe krachtiger de boodschappen. Bij een goede strategie is samenhang key. Dat zowel visueel als inhoudelijk.

Ook de Visie, missie en waarden worden scherpgesteld.

Doelgroep

Onder de doelgroep wordt beschreven naar wie je onderneming zicht richt.
Wie zijn jouw ideale klanten?

Tactiek

De tactiek van een onderneming of een concept is de uitvoering van de strategie. Hoe brengen we het merkverhaal concreet in beeld en aan de hand van welke kanalen? Dat wordt uitgelicht in de tactiek.
Laten we starten met het visuele. Welk logo, welke kleuren en welke lettertypes passen nu bij het verhaal van Louise Schoenen? Een goede huisstijl kan een concept nog sterker maken en zorgt ervoor dat de boodschap juist overkomt.
Zodra het logo en de huisstijl vastligt, focussen we ons op de verschillende kanalen. Zo lichten we de website, de sociale media en de opbouw van een goed event verder voor jullie uit.

Implementatie

Tot slot volgt een implementatieplan, hoe je stap voor stap van A naar B gaat. Dus hoe je dit marketingplan kan concretiseren.


Opvolgcoaching

Je kan ook bij ons kiezen voor een marketingplan met opvolgcoaching. Je laat wel een marketingplan schrijven door Argo, dat aanleiding zal geven naar een planmatige aanpak van je marketing binnen je bedrijf.

Toch blijkt dat het realiseren van dit marketingplan geen eenvoudige opdracht is. De meeste onder jullie hebben geen marketeer die hun daarbij kan helpen, waardoor de realisatie zo goed als zeker bij jullie, zaakvoerders, terechtkomt.

Daarom bieden we jou marketingcoaching aan. We coachen jou door het stappenplan, dat voortkomt uit het marketingplan en vormen een klankbord zodat jij dit plan goed en efficiënt kan implementeren. Op regelmatige tijdstippen zitten we hiervoor samen, om de lopende projecten te bespreken, bij te sturen en te beoordelen. 

Wil jij meer weten over reclame-advies?

Vraag een afspraak aan, dan bekijken we samen de mogelijkheden. Noteer alvast je vraag en schrijf erbij wanneer je de afspraak zou willen. We bevestigen je snel.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel nu
Route