over argo reclame

Als je bestelwagens hebt en je wilt een nieuw voertuig laten beletteren die in het plaatje past, dan kan dat. Of je wilt een website die aansluit bij je voertuigreclame, kan ook. Met plezier zelfs, dat doen we graag voor jou. Maar als je wilt gaan we ook eens dieper bekijken of de boodschap niet beter kan.

Want daar zit dikwijls wel een probleem, waardoor je letterlijk omzet mist.

Verlies jij geld met je reclame?

Als ik kijk in de markt welke reclame gemaakt wordt, dan zie ik mensen gewoon geld verliezen. Onduidelijke boodschappen op bestelwagens, onzinnige email-adressen, lange teksten met wat ze allemaal doen, verschillende boodschappen… En deze bestelwagens zoeven tegen 70 km/u voorbij, waardoor je amper 3 seconden hebt om alles te lezen. Wat blijft er dan hangen?

Dit frustreert mij enorm, dat er op een bestelwagen van 30000 euro zomaar wat geplakt wordt, zonder erbij na te denken of dit ook iets oplevert.

En websites, tja, ik wil de bedrijven geen eten geven die allemaal een website online zetten omdat het een mooie is, maar als ze heel eerlijk zijn, niks oplevert. Ze worden niet gevonden in Google, er komen geen aanvragen op binnen, de boodschap die erop staat is niet duidelijk, er zitten geen Google Ads of Facebook campagnes op. Veel websites worden ook niet onderhouden, het zijn one-shots die wegzakken in de massa. Allemaal ten koste van het rendement.

Ook naar herkenning toe zie ik dikwijls problemen. Doordat websites, belettering van voertuigen en drukwerken door verschillende partijen uitgevoerd worden, kunnen deze zodanig verschillen dat je amper nog ziet dat het over dezelfde firma gaat. De mensen (potentiële klanten) denken dat het verschillende bedrijven zijn, leggen geen verbanden, ook ten koste van het resultaat.

De “zin van reclame voeren” gaat verloren. Mensen doen maar wat, er wordt veel aandacht besteed aan de prijs, en als het maar schoon is, maar aan de boodschap, de kern van de reclame, het doel om je centen van de investering van die bestelwagen terug te verdienen, daar wordt niet aan gedacht. En net door die slechte boodschap rendeert de reclame niet, kost het je geld.

En dat vind ik zo jammer. Daarom dat we het bij Argo Reclame anders willen aanpakken. We willen het maximum eruit halen om je reclame te laten renderen.

Wat is dan goeie reclame?

  • Goeie reclame spreekt je doelgroep aan. Heeft duidelijke boodschappen die jouw sterke kanten in de verf zet. Waarom je anders bent dan je concurrenten.
  • Goeie reclame zit ook over meerdere mediakanalen.
    De tijd dat je kon mikken op één of twee mediakanalen om reclame te voeren, met als doel nieuwe klanten aan te trekken, ligt al lang achter ons. Dat werkt gewoonweg niet meer.

Mogelijke mediakanalen zijn onder andere:

  • Belettering van voertuigen
  • Imago van je team (kleding)
  • Reclame op je gebouw (eventueel seizoensgebonden)
  • Een website die je nieuwe klanten oplevert
  • Posts op social media (zoals Facebook, Instagram en LinkedIn)
  • Postbedeling van mail (brieven, folders, acties …)
  • Andere

Over ons

Argo reclame is 25 jaar geleden opgestart als beletteringsbedrijf met als doel bestelwagens, gebouwen, bedrijfskledij en relatiegeschenken van reclame te voorzien.

Maar in 2008 kregen we – zoals vele andere ondernemers – te maken met de economische crisis. We waren genoodzaakt om op een alternatieve manier klanten te werven om het bedrijf te kunnen laten draaien. Dat deden we door de link te leggen naar het online gebeuren.

  • websites
  • online nieuwsbrieven
  • campagnes op social media
  • postbedeling van folders naar specifieke doelgroepen
  • gadgets inzetten als reclamemiddel naar deze doelgroepen

Het was onze uitdaging om creatief om te gaan met reclame zonder het budget uit het oog te verliezen. Want als kleine KMO was ons budget steeds een belangrijke factor.

Nu, anno 2019, krijgen we steeds meer de vraag van onze klanten om dit ook voor hun te gaan doen. Kritisch gaan bekijken welke reclame werkt en welke niet en verbanden leggen tussen voertuigreclame en websites bijvoorbeeld, of reclamecampagnes met de post en online landingspagina’s.

Als je op zoek bent naar een reclamepartner die verder denkt dan wat kleefletters plakken op een bestelwagen, of een schone website maken, kom dan eens babbelen. We bekijken samen de mogelijkheden.

Wie is Argo reclame?

Op een “over ons” pagina horen nu eenmaal ook objectieve cijfers. Hier zijn ze in een notendop:

  • 1200 m² bedrijfsruimte in het industriepark in Lokeren, aan de afrit
  • Camerabewaakte, afgesloten parking van 1000 m², om je voertuigen (beletteringen) veilig te stockeren
  • Vervangwagen beschikbaar bij belettering van je voertuig
  • 3 digitale printers: 1 eco solvent Roland en 2 Latex printers van HP voor belettering van voertuigen
  • Showroom van 150 m² om de juiste kledij te laten te zien en te passen
  • 3 coachingruimtes om strategieën te bespreken met onze klanten
  • Mediaruimte voor projectie van website en meteen hands-on alle verbeteringen aan je website en campagnes te bespreken
  • In 2018: 1350 klanten met een tevredenheidsscore van 4.7 op 5, samen goed voor een omzet van 1.250.000 euro

Maar bovenal:

  • Een team van 6 enthousiaste Argonauten, allemaal specialist in hun tak, die ervoor gaan om het beste uit je reclame te halen;
  • Uitgebreide kennis van zowel offline en online reclame;
  • Adviserende en inspirerende gesprekken om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Wil jij ook de juiste reclame inzetten?

Vul dan onderstaande gegevens in, we nemen snel contact op met jou.