Online adverteren

Wanneer je als bedrijf een bepaalde dienst of product aanbiedt, is het cruciaal om je online zichtbaarheid te laten groeien. 

Een betaalbare en meetbare strategie is het inzetten van online adsOnline adverteren (SEA) kan op verschillende manieren. De meest gekende manier is het aanmaken van tekstadvertenties in Google, maar ook social media advertising werpt zijn vruchten af. Tenminste, als je ze op de juiste manier opmaakt.

Zin om de voordelen van online ads te ontdekken? Dan helpen onze ervaren experts je graag verder.

Waarom online advertising?

Er zijn heel wat voordelen verbonden aan het inzetten van online ads:

  • Op korte termijn lok je heel wat nieuwe bezoekers naar jouw website of social media kanaal.
  • Je adverteert zeer doelgericht.
  • Er zijn mogelijkheden voor elk budget, dus je hoeft niet per se over een gigantisch kapitaal te beschikken.
  • Alles is meetbaar, waardoor je elke online campagne helemaal kan optimaliseren.
Je bepaalt zelf wanneer, wat en hoe jouw reclame verschijnt.

Verschillende online ads

Wil je je eerste stappen wagen in het online adverteren? Dan is het kiezen van de juiste kanalen je eerste uitdaging. Er zijn namelijk wel enkele verschillen.

Google AdWords

Via Google advertising spreek je mensen aan terwijl ze echt op zoek zijn naar jouw product of dienst. Ze tikken een bepaald woord of een woordcombinatie in via de Google zoekmachine.

Deze doelgroep is zich bewust van een bepaald probleem, ze kent de oplossing en ze is op zoek naar het juiste aanbod.

Door op een slimme manier gebruik te maken van relevante zoekwoorden, advertenties en biedingen per klik zorg je ervoor dat jouw advertentie bovenaan in de zoekresultaten verschijnt. 

Social media advertising

Sociale media bieden ook heel wat advertentiemogelijkheden die jouw bedrijf, product of dienst een groter bereik, meer bekendheid en een beter imago opleveren.

  • Het aantal likes van je Facebookpagina verhogen?
  • Meer Instagramvolgers ronselen?
  • Of het verkeer naar jouw website boosten? 

Het is allemaal mogelijk.

Het grote verschil met de Google AdWords is dat je je doelpubliek zeer goed moet afbakenen, zowel op basis van leeftijd en regio als op basis van interesses en functies. Daarna wordt jouw advertentie getoond in de tijdlijn van mensen die passen in de doelgroep die jij hebt opgegeven.

Je richt je hier vooral op mensen die zich er niet van bewust zijn dat ze een probleem hebben. Of ze weten dat ze een bepaald probleem hebben, maar ze kennen de oplossing niet.

Op welk kanaal zet je nu het beste in?

Dat bekijken we graag samen met jou! Wij brengen in kaart ...

  • wat je concrete doelstelling is;
  • wie je wil bereiken;
  • wat de mogelijkheden zijn.

Zo stellen we de ideale online mediamix samen. 

Online adverteren, een vak apart

De kunst van online adverteren is niet het maken van campagnes of advertenties zelf. Het belangrijkste is om de campagnes naar je marketingdoelstelling te sturen en ervoor te zorgen dat je hiermee je targets behaalt.

Dat is precies waarin wij gespecialiseerd zijn. 

Onze aanpak voor een betere vindbaarheid in Google of een grotere zichtbaarheid op sociale media:

  1. Campagne ontwerpen. We richten deze volledig op jouw doelgroep.
  2. Advertenties optimaliseren. Zodra de campagne gelanceerd is, volgen wij de prestaties proactief op en sturen we bij waar nodig.
  3. Proactief beheren. Wij maken alle inspanningen meetbaar.

Laten we samen brainstormen over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Starten met online adverteren?

Vraag een afspraak aan, dan bekijken we samen de mogelijkheden. Noteer alvast je vraag en schrijf erbij wanneer je de afspraak zou willen. We bevestigen je snel.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Bel nu
Route