De top 5 offline promotiemiddelen voor meer visibiliteit

De kracht van offline promotiemiddelen

Veel bedrijven zetten volop in op online marketing. Dat is op zich een goede zet. Maar klanten vertellen ons vaak dat ze met deze problemen zitten:

  • ‘Ik steek veel tijd in Facebook, maar bereik er eigenlijk weinig mee.’
  • ‘Ik heb wel een website, maar ontvang geen contactaanvragen.’
  • ‘Mijn concurrent zit niet eens op Facebook en die lijkt meer klanten te bereiken dan ik.’

Wil je de beste resultaten verkrijgen? Dan moet je ook offline promotiemiddelen integreren in jouw marketingstrategie. Het kluwen op internet wordt namelijk alsmaar groter. En complexer.

Het is een meerwaarde om op te vallen in het straatbeeld. Zo weten klanten je makkelijker te vinden.

Ontdek hieronder wat de top 5 van meest gebruikte offline promotiemiddelen is.

1. Spandoeken en reclameborden

Een spandoek of reclamebord is steeds dé eyecatcher bij uitstek:

  • Het valt op;
  • Het zet jouw troeven in de kijker;
  • Het geeft voorbijgangers de nodige informatie.

Bedrijven kondigen er acties, solden, promoties en/of nieuwe producten mee aan.

Sommige organisaties pimpen zelfs hun volledig gebouw met een zeildoek. Zoiets kan perfect.

2. Banners

Banners gebruiken we voornamelijk bij beurzen en presentaties. Geef toe, het oogt enorm professioneel. Zeker als je jouw huisstijl erin verwerkt.

Indien je kunt kiezen voor een lege stand of een mooi aangeklede box, dan weet je onmiddellijk waar jouw voorkeur naartoe gaat. Toch?

Pop-up of roll-up banners zijn bovendien zeer makkelijk op te zetten en op te bergen.

3. Visitekaartjes

Ondanks de digitalisering, merken we dat visitekaartjes nog steeds enorm populair zijn.

Ook al beschikt iedereen over een smartphone, met goede naamkaartjes kan je jezelf onderscheiden van de rest. Daarnaast komen ze goed van pas in verschillende situaties, zoals:

  • tijdens netwerkevents;
  • op jouw evenementen;
  • om mee te geven in goodiebags.

En eigenlijk op eender wel moment, want potentiële klanten kan je overal tegenkomen. Werkelijk overal.

4. Pennen

Bedrukte balpennen doen het altijd goed. Vooral omdat dit échte gebruiksartikelen zijn.

Met bedrukte balpennen en memoblokken bevind je je steeds in het vizier van jouw klanten.

Laat na jouw afspraak een pen en schrijfblokje liggen. Zo blijft jouw reclame wel plakken!

5. Folders en flyers

Folders en flyers zijn nog steeds niet weg te denken uit het straatbeeld.

Ook al is het natuurlijk minder milieuvriendelijk dan een digitale variant, mensen hebben graag nog iets tastbaars in de hand.

Geef een folder mee aan jouw klanten om bijvoorbeeld:

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Advies inwinnen bij de reclamespecialist

Wil je graag aan de slag met jouw offline marketingstrategie, maar weet je niet goed waar te beginnen? Laat je dan adviseren door de reclamespecialist.

Wij begeleiden je doorheen het volledige reclametraject, van business cards en stickers tot spandoeken en voertuigbeletteringen.

Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken. Wij helpen je met veel plezier verder!

Interesse in offline promotiemiddelen?

Vul onderstaande gegevens in en we contacteren je eerstdaags terug.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Grote, of meerdere bestanden kan u beter apart sturen via Wetransfer (zie link onderaan website).
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deel dit bericht
Bel nu
Route