Hoe je testimonials inzet om meer klanten aan te trekken

Klanten kopen van klanten

Iedereen weet het: testimonials vormen ijzersterke reclame voor elke firma. En toch investeren heel wat ondernemers niet in klantengetuigenissen. Wat een gemiste kans!

Referenties verzamelen op je website is een krachtige marketingtool waarmee je …

  • je bedrijf sterker in de markt zet
  • jouw geloofwaardigheid boost
  • je omzet verhoogt

Met andere woorden: testimonials zijn de ideale kans om snel en efficiënt meer klanten aan te trekken.

Waardevolle getuigenissen

Getuigenissen of “testimonials” zijn beoordelingen die klanten geven aan jouw product of bedrijf. Klassiek wordt er ook een sterrenrating aan toegevoegd. 1 tot en met 5 sterren. Hoe hoger het aantal, hoe beter. Zowel Google als Facebook, Tripadvisor … hebben zo’n reviewsysteem waarbij je sterren kan geven.

Heb jij voorafgaand aan een restaurantbezoek al eens naar de reviews gekeken? Dan weet je dat dergelijke recensies een bepaalde waarde geven. Zorg dus voor goede reviews en maak ze ook duidelijk zichtbaar. Ze zijn immers een “trustfactor” voor je website en bijgevolg ook voor je bedrijf.

Elke klant die tegen een andere persoon zegt dat je goed bent, is goud waard

Maak een plan van aanpak

Stel een procedure op waarmee je je klanten benadert om een review te geven. Stel standaardvragen zodat je zo veel mogelijk informatie inwint: Wie? Wat? Waar? Waarom? Wanneer? Hoe? Stel voor elke klant(en groep) een lijstje op van specifieke vragen, zoals:

  • Wat vond je ervan om met ons samen te werken?
  • Wie zou je aanbevelen om met ons samen te werken?
  • Wanneer werd [het product/de dienst] geleverd?
  • Waarom heb je voor [het product/de dienst] van ons gekozen?
  • Wat vind je van het resultaat?

Zorg ervoor dat de testimonials zo uitgebreid mogelijk zijn.

Laat ze de voordelen beschrijven die ze jouw klanten hebben opgeleverd.

Deel dit bericht
Bel nu
Route