Is jouw reclame zichtbaar op straat? 4 tips van de reclamespecialist

Carline DCNieuws

reclame zichtbaar op straat

Kijk eens om je heen wanneer je over straat loopt.

Wat stel je vast?

  • Saaie reclame?
  • Boodschappen die hun effect missen?
  • Of gewoonweg onbegrijpelijke advertenties?

Precies. Dan zie je wat wij ook zien.

En dit vinden wij een gemiste kans. Daarom willen wij je helpen om uniek te zijn met jouw reclame.

Verrassende reclame zal zijn effect niet missen.

In dit artikel bespreken we 4 eisen waaraan geslaagde publiciteit zou moeten voldoen. Hiermee maak je je reclame wél zichtbaar op straat.

1. Ga voor een herkenbaar element in jouw reclame

Je kent ongetwijfeld het stijlvolle appelicoon van Apple, de blauwe mannetjes van Bol.com of de befaamde uitspraak van Donald Muylle van Dovy Keukens.

Dit zijn herkenbare, terugkerende elementen in reclameboodschappen. Zoiets werkt ongelooflijk goed.

Heb je een frisse huisstijl? Neem er dan een element uit en zet dit in de kijker! Gebruik je steeds een vlot bekkende slagzin? Tijd om die dan wat meer uit te spelen.

Mensen moeten je reclame in een fractie van een seconde herkennen.

Een schitterend voorbeeld vinden wij de huisstijl van Sanderus rijscholen. Die oranje en blauwe kleuren in ruitjesmotief zijn overal terug te vinden:

2. Noem zo snel mogelijk uw bedrijfsnaam

Welke reclameboodschap heeft het beste effect, denk je?

‘Jouw toilet is meteen schoon met een assortiment van eenvoudig te gebruiken producten die een heerlijke, verfrissende geur achterlaten. Met WC-Eend zit je goed.’

of

WC-Eend totale toilethygiëne maakt jouw toilet schoner dan ooit tevoren.’

Inderdaad, de tweede! Niet alleen omdat deze zin korter en bondiger is, maar vooral omdat de bedrijfsnaam vooraan staat. Tegen dat je de bedrijfsnaam in de eerste zin heeft opgepikt, ben je al lang je aandacht verloren.

De firmanaam vooraan of zeer zichtbaar plaatsen is een vaak vergeten marketingzet!

3. Val op met een eyecatcher

Mensen onthouden jouw boodschap beter als je hem opvallend brengt. Zorg dus voor communicatie met ballen.

Toon gerust wat lef, breng mensen in verwarring of laat ze lachen. Humor is in elk geval een goed onderscheidend element én u wekt er sympathie mee op. Althans, als het geen te zwarte of kwetsende humor is …

Herinner je je bijvoorbeeld nog de reclamespot van de sterke muis in de muizenval? Nolan’s Cheddar kaas heeft hiermee talloze prijzen gewonnen:

Hi-la-risch! En het werkt ontzettend goed, want iedereen kent de reclame.

4. Herhaal, herhaal en herhaal

Frequentie zorgt voor een optelsom.

Hoe vaker mensen jouw boodschap, merk- of bedrijfsnaam zien of horen, des te beter ze hem onthouden. Campagneherkenning bouwt op naarmate men de boodschap vaker te zien of te horen krijgt en vlakt af wanneer de herinnering ongeveer 80% heeft bereikt.

Wees wel geduldig, want de kracht van herhaling kan even op zich laten wachten.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat je passief moet afwachten. Zet op verschillende manieren jouw reclame in de kijker:

  • Heb je een actie? Ga dan bijvoorbeeld voor tijdelijke bestickering;
  • Wees aanwezig op evenementen en laat medewerkers uw reclamekledij dragen;
  • Of wat dacht je van werfdoeken om de aandacht te trekken?

Verspreid jouw boodschap zo wijd mogelijk. The sky is the limit. Hoe vaker mensen met jouw bedrijf in contact komen, hoe sneller je je naamsbekendheid zal vergroten.

irritante reclame

Een klein aantal blootstellingen aan reclame is niet genoeg om een effect te zien. Herhaling is dus essentieel! Maar weet wel dat uw doelstelling bepalend is voor het succes!

Werk je vooral aan jouw naamsbekendheid? Dan zijn meerdere herhalingen nodig.

Wil je vooral een effect op attitude of imago zien? Dan is meer niet altijd beter en houdt u maar beter de irritatiefactor in de gaten. Dit kan je doen door regelmatig te monitoren door onderzoek en bevraging.

Laat je helpen door de reclamespecialist

Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, kan je steeds de hulp inschakelen van een professional. Een oude rot in het vak. Een ervaren en gedreven expert.

Ook Argo heeft als voornaamste doel om zijn klanten zo veel mogelijk te ontzorgen op het vlak van reclame. Je kunt niet alleen bij ons terecht voor belettering van voertuigen, gebouwen en kantoren maar ook voor andere offline reclame zoals reclame- en werkkledij, stickers, relatiegeschenken en diverse werfdoeken.

Interesse in reclameadvies?

Aarzel niet om ons in te schakelen. Vul onderstaand formulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk terug.

Deel dit bericht

Anderen bekeken ook: