Nieuwe huisstijl laten ontwerpen? Let dan zeker op deze zaken

Carline DCNieuws

nieuwe huisstijl laten ontwerpen

Nieuwe huisstijl laten ontwerpen? Topidee!

  • Wil je meer zichtbaarheid?
  • Wens je beter op te vallen in het straatbeeld?
  • Droom je ervan dat mensen in een oogopslag weten wie je bent?

Dan is een professionele huisstijl een absolute must.

Laat van jou horen. En liefst zo consequent mogelijk.

Hoe uitpakken met jouw huisstijl?

Uiteraard is het belangrijk om een duidelijke, relevante boodschap te verkondigen. Maar weet dat het ook cruciaal is HOE je jouw boodschap overbrengt.

Let daarom zeker op volgende zaken:

1) Ga voor een professioneel logo

Ontwerp je graag jouw eigen logo? Dan is het belangrijk dat jje een stijlvol en professioneel logo maakt.

90’s getinte ontwerpen, schreeuwerige kleuren en slordige designs zijn not done.

Schenk dus voldoende aandacht aan:

Want deze maken of kraken jouw logo.

2) Bedenk wat je gaat aanvangen met jouw corporate identity

Waarvoor ga je jouw nieuwe huisstijl allemaal inzetten? Voor outdoor reclame, autobelettering, werkkledij, websites etc?

Dan laat je jouw logo en huisstijl het best in verschillende bestandsformaten, groottes en kleuren uitwerken. Dit stelt je in staat om steeds het juiste formaat aan te leveren aan externe partners.

3) Groot bedrijf? Maak een huisstijlgids

Heb je een middelgrote of grote firma? Dan kan je jouw nieuwe corporate identity makkelijk vastleggen in een huisstijlgids. Superhandig!

Dit document omvat alle cruciale informatie:

  • Concrete do’s en don’ts
  • Wat zijn de kleurcodes (RGB, CMYK…)?
  • Welke bedrijfsnaam en afkortingen mogen worden gebruikt?
  • Wat zijn de richtlijnen voor de e-mailhandtekeningen?
  • In welke vorm kan het bedrijfslogo worden getoond?
  • Wat is de baseline? (Is er überhaupt een baseline?)

Hiermee garandeer je dat iedereen correct communiceert over en vanuit jouw organisatie.

4) Laat templates opmaken

Geen zin om telkens een nieuw document in huisstijl op te maken? Dan zijn templates jouw redding.

Maak ze (of laat ze opmaken) voor brieven, e-mails, offertes, presentaties, facturen … en bespaar jezelf heel wat tijd uit.

Dit beperkt trouwens ook het risico van een verkeerd gebruik van jouw huisstijl.

5) De aanhouder wint

Blijf jouw huisstijl steeds consequent toepassen. Dit is absoluut het allerbelangrijkste. Alleen dan kan je jouw corporate identity versterken en verspreiden.

Hiermee bereik je onder meer:

  • een betere herkenbaarheid;
  • meer betrouwbaarheid;
  • een grotere geloofwaardigheid.

Laat je je liever ontzorgen?

Dan kan je steeds een beroep doen op de reclamespecialist.

Laat jouw nieuwe huisstijl ontwerpen door ons professioneel team. Zo ben je 100% zeker van de kwaliteit.

Onze missie? Je volledig ontzorgen op het vlak van marketing.

Wil je ook de reclame-expert inschakelen?

Neem contact op voor advies en meer informatie. Vul onderstaand formulier in en wij helpen je meteen verder.

Anderen bekeken ook: