meer winst maken

meer winst maken

Je hebt ongetwijfeld een fantastisch product of een geweldige dienst in de aanbieding. Maar komt deze boodschap wel over bij jouw klanten? Raak je wel degelijk een gevoelige snaar bij jouw doelgroep?

De laatste jaren is elk bedrijf zo actief geworden op de reclamemarkt dat iedereen zich overspoeld voelt door informatie. Vooral de online reclame heeft een enorme boost gekregen, waardoor de offline reclame wat op de achtergrond is verdwenen. Maar spenderen we wel terecht minder aandacht aan die offline reclame?

Argo wilt jou meer inzicht verschaffen in hoe je meer rendement kunt halen uit jouw reclamebudget, zowel online als offline.

Meer winst door traditionele reclame?

De traditionele media zoals reclameborden, zuilen en raamstickers lopen we vaak voorbij omdat ze gewoonweg niet opvallen. Ze willen onze aandacht opeisen, maar dringen zelfs niet door tot ons bewustzijn.

Heeft investeren in ‘oude’ reclamemiddelen dan nog zin? Uiteraard wel! Uit recent onderzoek (van o.a. Var) blijkt dat zulke media nog steeds hun nut bewijzen:

  • Er zijn namelijk een pak mensen die online niet te bereiken zijn;
  • Meer nog, tegenwoordig sluiten sommigen zich af voor bepaalde virtuele invloeden;
  • Online media eisen onze aandacht zo hard op dat traditionele media weer aan belangstelling winnen. Plots is het krijgen van een gepersonaliseerde briefkaart weer hip en speciaal, toch?

Het is dus een slimme zet om de traditionele manieren niet volledig uit het oog te verliezen.

Wel moet je er rekening mee houden dat het niet volstaat om een doorsnee grijze muis te zijn. Probeer op te vallen, maak gebruik van verrassende kleurencombinaties, leuke boodschappen of grappige beelden die betrekking hebben tot jouw zaak en/of de actualiteit. Hiermee raak je gegarandeerd al ver.

Het ideale medium hiervoor is uiteraard een auto, bestelwagen of vrachtwagen. Op deze voertuigen kan je aanbrengen wat je wil. Denk gerust out-of-the-box met speciale belettering.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor affiches, visitekaartjes, werkkledij etc. Kom origineel uit de hoek en maak het verschil. Zo word je door meer mensen opgepikt in de massa. Dit zorgt dan voor een groter bereik. En een groter bereik maakt de kans groter dat jouw reclame tot bij een potentiële klant komt én dat deze tot actie overgaat. Eenvoudig, toch?

Het online verhaal

We kunnen er tegenwoordig niet meer omheen: met online adverteren ben je wel écht aanwezig waar  jouw klanten zijn:

  • Kies een specifieke doelgroep (of zelfs welbepaalde persona’s) en richt je hierop. Via kanalen zoals Facebook of Instagram kan je bijvoorbeeld mannen tussen de 40 en 60 bereiken of net jongeren onder de 24. Zo vergroot je de kans dat je de klanten binnenkrijgt waarvan je had gehoopt dat ze jou zouden vinden. Soms moet je het lot een handje helpen.
  • Een belangrijke aanvulling is dat je zelf de controle behoudt over jouw online reclame. Je bepaalt immers zelf wanneer, wat en hoe jouw reclame verschijnt. Eenvoudige campagnes zijn zelf op te zetten wanneer je het stappenplan van Google of Facebook volgt.
  • De moraal van het online verhaal is dat je goed moet nagaan welke gevolgen jouw acties hebben. En hierop kan je weer inspelen. Maak gebruik van handige tools zoals Google Analytics om te checken wie je concreet bereikt met wat je nu doet. Ook waar, wanneer en hoe je ze bereikt is essentieel om in kaart te brengen!

Meten = weten

Combineer het beste van beide werelden

Hoewel traditionele reclame dus meer naar de achtergrond lijkt te zijn verdwenen, is het verstandig om online en offline reclame te combineren. Het grootste bereik creëer je door beide soorten te gebruiken en elkaar te laten aanvullen. Meer winst maken hoeft dus geen bikkelharde strijd te zijn. Mix en match, stuur bij waar nodig.

Experimenteer, probeer en optimaliseer.

Uiteraard is het enorm sectorgebonden welke vorm het belangrijkste is voor jouw persoonlijke situatie. Hiervoor kan je dus best eens sparren met de reclamespecialist. Als je al een concreet idee hebt, mag je het ons zeker voorstellen. Weet je echter niet waar te beginnen, dan stippelen we samen de ideale marketingroute uit.

Wij ontzorgen je volledig op het gebied van reclame

Wil je ook meer winst maken met jouw reclame?

Neem contact op voor meer informatie. Vul onderstaand formulier in en we contacteren je zo snel mogelijk!

  • Foto's of logo's meesturen (max 3)

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Stuur eventueel foto's of logo's (3 st)
Bel nu
Route