Meer omzet genereren? Ontdek hier hoe trefwoorden je kunnen helpen

Carline DCNieuws

meer omzet genereren trefwoorden

Meer omzet genereren

Om meer winst te kunnen halen uit jouw reclame, is het ontzettend belangrijk dat je nadenkt over de producten of diensten die voor jouw bedrijf het belangrijkste zijn. Met andere woorden:

  • Welke specifieke producten of diensten leveren jou het meeste op?
  • Waarin ben je echt gespecialiseerd?
  • En vooral, welke van deze producten of diensten worden het vaakst via Google gezocht door potentiële klanten?

Indien je deze vragen kan beantwoorden, sta je alvast een stap verder. Hiermee kan je de juiste woorden selecteren die je op jouw website en in jouw reclame dient te verwerken. Zo komen mensen sneller bij jou terecht.

Hoe kan je ontdekken hoe vaak er gezocht wordt naar deze woorden en hoeveel concurrentie je hierin hebt? De Trefwoorden tool van Google Adwords een Google Trends zijn hierbij een handig instrument.

Trefwoorden tool van Google

De Keyword Tool van Google Adwords is een webdienst waarmee je kunt bekijken hoe vaak er op bepaalde trefwoorden – en daaraan gerelateerde termen – gezocht wordt in Google en hoeveel concurrentie er op deze keywords is. Deze tool kan je inzetten om te bepalen met welke trefwoorden op jouw site je de meeste bezoekers kunt aantrekken. Met wat speurwerk kan je hiermee nog een gat in de markt ontdekken, of in ieder geval producten of diensten met veel potentieel!

Google Trends

Ook Google trends is een nuttige tool om te kijken wat er op dit moment leeft. Wat zoeken mensen het vaakst op op internet? Wat is momenteel heel erg populair? Zo kan je inspelen op nieuwe trends en bijvoorbeeld als eerste met een bepaald product of een zekere dienst voor de dag komen.

Daarnaast kan deze webdienst handig zijn om zoektermen te vergelijken. Zo krijg je een idee van welk onderwerp het meest populair is.

Spring verstandig om met trefwoorden, ook voor uw wagenbelettering

Niet alleen op jouw website, maar ook in jouw reclame dien je de juiste woorden te verwerken. Zo zal je de juiste en meeste klanten aantrekken.

Een voorbeeld: loodgieter Pieters

Stel, je bent een loodgieter en plaatst jouw logo en bedrijfsnaam op jouw Iveco bestelwagen:

meer omzet genereren met zoekwoorden iveco voorbeeld

Voorbijgangers zien dat je een loodgieter bent. Maar wat ze niet zien is:

  • Of je gespecialiseerd bent in sanitair, centrale verwarming of dakwerken;
  • Waarom ze voor jouw service zouden moeten kiezen  (bv. 24/7 bereikbaar of meer dan 20 jaar professionele ervaring);
  • Wat jou onderscheidt van een andere loodgieter.

Het zou dus een strategische zet zijn om jouw autobelettering uit te breiden met belangrijke zoekwoorden. Met het woord ‘loodgieter’ zal je namelijk maar matig in het oog springen.

Waarvoor moeten mensen écht bij jou zijn? Waarin heb jij je gespecialiseerd?

Omgekeerd geldt hetzelfde verhaal: mensen die online op zoek gaan naar een loodgieter, zullen eerder terechtkomen op gesponsorde webpagina’s en/of pagina’s van grote bedrijven. Is de klant echter op zoek naar iets specifieks, bijvoorbeeld het snel ontstoppen van sanitair, dan is de kans veel groter dat hij op jouw website terechtkomt met de trefwoorden ‘uw sanitair, snel ontstopt’.

meer winst genereren met zoekwoorden iveco voorbeeld

Conclusie? Denk na over jouw reclame

Gooi niet zomaar wat woorden op jouw webpagina, gevel, bestelwagen of visitekaartjes. Denk er goed over na en wees de concurrenten te slim af.

Wil je ook meer omzet genereren met jouw reclame?

Dan kunnen wij zeker wat voor jou betekenen. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie. Vul onderstaand formulier in en we contacteren je zo snel mogelijk!

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Grote, of meerdere bestanden kan u beter apart sturen via Wetransfer (zie link onderaan website).
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Anderen bekeken ook: