Meer klanten door te bloggen? Dat kan zo!

Bloggen: is er nieuws?

Jouw website is een van de belangrijkste informatiekanalen. Hoe meer en hoe beter je de klant informeert …

  • hoe gelukkiger de klant is;
  • hoe gelukkiger Google is;
  • hoe relevanter je website wordt;
  • hoe hoger en hoe vaker je website zal voorkomen in de Google zoekresultaten.

Je kan dit het makkelijkst doen door een knop “nieuws” of “blog” toe te voegen aan jouw menubalk. Daar plaats je dan op regelmatige tijdstippen nieuwsberichten onder.

Kopje koffie, beste klant?

Ooit hebben wij zelf een artikel gepubliceerd dat “Kopje koffie beste klant” heette. Dit nieuwsartikel ging over het ontvangen van klanten. We spraken er over hoe snel mensen zich konden thuisvoelen met een heerlijk kopje koffie waar jouw logo opstaat. We hadden toen startersserviezen van ongeveer 20 stuks met het logo op. Tasjes, schoteltjes, taartbordjes en een melk- en suikerkannetje. Allemaal voorzien van jouw bedrijfslogo of slagzin, voor een vaste prijs. Dit artikel heeft ons uiteindelijk veel omzet opgeleverd.

Zoiets kan jij ook! De enige voorwaarde is dat je artikel goed geschreven is.

Zowel de inhoud als de schrijfstijl is hierbij belangrijk. Google moet de teksten gemakkelijk kunnen lezen. Je laat dit best doen door iemand die “Googles” schrijft én de vereisten kent om beter te scoren in de zoekresultaten.

Dat is dus hoogstwaarschijnlijk niet jouw zogenaamde webdesigner die wel mooie artikels schrijft, maar niet de kennis heeft over het in de markt zetten van een website die winst oplevert.

What happens on the internet, stays on the internet

Dat heeft 2 belangrijke gevolgen:

  1. De investering moet je maar 1 keer doen. Bloggen is dus een blijvende reclame waar je morgen ook nog resultaten uithaalt. Elke investering heeft met andere woorden een lonend effect.
  2. Aangezien alles wat je op internet plaatst daar ook blijft staan, kan je het maar beter ineens goed doen. Want ook slechte artikels blijven op internet staan. En dat wil je niet, toch?

Bloggen gaat niet over jezelf

Spreek niet de hele tijd over jezelf. Dit is een valkuil waar veel ondernemers intrappen. Ze vertellen eindeloos over hoe goed ze zijn, hoe lang ze al bezig zijn, hoe mooi hun gebouw is enzovoort.

Dit interesséért jouw klant niet. Hij wil maar 1 ding, namelijk een antwoord op de vraag waarmee hij zit. Een vraag die hij ingetypt heeft in Google en waardoor hij op je website is terechtgekomen.

Zorg daarom dat elke pagina een probleem behandelt van jouw potentiële klant. Bied liefst ook meteen een oplossing aan waarmee je hem kan helpen.

Uiteraard mag je wel een pagina voorzien waarop je je expertises uiteenzet, maar dit hoeft gewoon niet op alle pagina’s te gebeuren.

Interesse in meer tips voor reclame met impact?

Aarzel niet om ons te contacteren. Het team van Argonauten staat voor je klaar.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Grote, of meerdere bestanden kan u beter apart sturen via Wetransfer (zie link onderaan website).
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deel dit bericht
Bel nu
Route