Spreek de taal die jouw klanten gebruiken

Wanneer je met een ideale klant praat – of het nu telefonisch of face-to-face is – luister dan naar de problemen waarmee hij zit. Gebruik een notitieboekje en schrijf zijn vragen en noden op. Dit liefst in zijn exacte bewoordingen. Dat gaat je helpen met je marketingboodschappen.

Wat is de taal van jouw klant?

In het geval van Argo zouden we ons bijvoorbeeld kunnen afvragen of onze klant spreekt over

  • beplakken van een camionette,
  • beletteren van een bestelwagen,
  • of het bestickeren van een busje.

De klanten die deze uitspraken doen, behoren tot verschillende doelgroepen. Welke doelgroep wil jij?

Door het taalgebruik van jouw doelgroep te gebruiken, zal je automatisch meer van dezelfde klanten aantrekken.

Luister naar hun problemen, maak er nieuwsartikelen over in jouw blog, gebruik ze in commerciële advertenties, plaats ze op je website, folder, bestelwagens enzovoort.

Zorg voor herkenbaarheid

Hoe meer je doelgroep zich herkent in de boodschap die je geeft, hoe meer contactaanvragen je zal krijgen van klanten die je graag hebt. De ene praat over “verwarming”, de andere over “chauffage”. En inderdaad, de taalpuristen zullen je zeker aanraden om het eerste te gebruiken.

Maar hoe zou het zijn als jij dan toch het woord “chauffage” gebruikt en hiermee jouw ideale klant aantrekt via de website? Spreek dus de taal die jouw klanten gebruiken.

Wil je ook een professionele website laten maken?

Dan helpen wij jou graag met een gericht plan van aanpak.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Grote, of meerdere bestanden kan u beter apart sturen via Wetransfer (zie link onderaan website).
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Deel dit bericht
Bel nu
Route