Word dé expert binnen uw regio: 4 tips voor lokale marketing

Carline DCNieuws

lokale marketing tips

Wilt u …

  • regionaal hét aanspreekpunt zijn binnen uw vakgebied?
  • … makkelijk nieuwe contactaanvragen ontvangen?
  • … vooral de lokale bevolking aanspreken met uw reclame?

Dan is dit artikel zeker een must read.

1. Wees royaal

Geven loont. En vrijwel onmiddellijk.

Geef bijvoorbeeld eens een tegoed- of cadeaubon weg. Sponsor een lokaal event. Of organiseer zelf een wedstrijd.

Hiermee ontvangt u publiciteit in ruil voor uw product of dienst.

Let wel goed op het type evenement en de bijbehorende doelgroep. Mikt u bijvoorbeeld zelf op startende ondernemers? Dan is het niet meteen de slimste zet om een luxe-evenement te sponsoren waar alle rijkste zakenmensen bij elkaar komen.

Het is handig als u uw publiciteitskarretje aan dat van iemand anders kan hangen. Zo creëert u een win-winsituatie.

2. Gebruik lokale SEO

Om meer klanten uit de regio aan te trekken, is het belangrijk dat ze u kunnen vinden in Google als ze lokaal zoeken. Dit kan via lokale SEO (Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie).

Dit zijn een aantal tips die u hierbij kunnen helpen:

  • Voeg uw bedrijfsgegevens overal toe (in uw e-mailhandtekening, op sociale media, op de contactpagina van uw website etc);
  • Meld u aan bij Google Mijn Bedrijf (Dit is een gratis dienst van Google waarmee u de vermelding van uw bedrijf, product, merk of organisatie in de diensten van Google op 1 centrale plaats beheert);
  • Wees actief op sociale media;
  • Houd een blog bij op uw website. Schrijf vooral over zaken die gerelateerd zijn aan uw locatie of bedrijf.

3. Durf op te vallen

Wees anders dan andere bedrijven. Dit is soms een risico, want u kunt de bal enorm misslaan. Maar wanneer het werkt, mist het zijn effect niet.

Durf out-of-the-box te denken met uw reclame. Ga voor:

Deze doen het bijna altijd goed. Aan u om er een onvergetelijke lokale reclamecampagne van te maken.

4. Geduld is een schone zaak

Richt u niet krampachtig op de kortetermijnresultaten. Het opbouwen van een degelijke naamsbekendheid en een goed imago kosten tijd én energie.

Het vergroten van uw zichtbaarheid is een voorwaarde voor een verdere groei.

Toon dus voldoende geduld bij het opbouwen van uw eigen merk.

Wilt u ook hulp bij uw lokale marketing?

Neem vrijblijvend contact op. De reclamespecialist helpt u met veel plezier verder!

Anderen bekeken ook: