Word dé expert binnen jouw regio: 4 tips voor lokale marketing

Carline DCNieuws

lokale marketing tips

Wil je …

  • regionaal hét aanspreekpunt zijn binnen jouw vakgebied?
  • … makkelijk nieuwe contactaanvragen ontvangen?
  • … vooral de lokale bevolking aanspreken met jouw reclame?

Dan is dit artikel zeker een must read.

1. Wees royaal

Geven loont. En vrijwel onmiddellijk.

Geef bijvoorbeeld eens een tegoed- of cadeaubon weg. Sponsor een lokaal event. Of organiseer zelf een wedstrijd.

Hiermee ontvang je publiciteit in ruil voor jouw product of dienst.

Let wel goed op het type evenement en de bijbehorende doelgroep. Mik je bijvoorbeeld zelf op startende ondernemers? Dan is het niet meteen de slimste zet om een luxe-evenement te sponsoren waar alle rijkste zakenmensen bij elkaar komen.

Het is handig als je jouw publiciteitskarretje aan dat van iemand anders kan hangen. Zo creëer je een win-winsituatie.

2. Gebruik lokale SEO

Om meer klanten uit de regio aan te trekken, is het belangrijk dat ze je kunnen vinden in Google als ze lokaal zoeken. Dit kan via lokale SEO (Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie).

Dit zijn een aantal tips die je hierbij kunnen helpen:

  • Voeg jouw bedrijfsgegevens overal toe (in jouw e-mailhandtekening, op sociale media, op de contactpagina van jouw website etc);
  • Meld je aan bij Google Mijn Bedrijf (Dit is een gratis dienst van Google waarmee je de vermelding van jouw bedrijf, product, merk of organisatie in de diensten van Google op 1 centrale plaats beheert);
  • Wees actief op sociale media;
  • Houd een blog bij op jouw website. Schrijf vooral over zaken die gerelateerd zijn aan jouw locatie of bedrijf.

3. Durf op te vallen

Wees anders dan andere bedrijven. Dit is soms een risico, want je kunt de bal enorm misslaan. Maar wanneer het werkt, mist het zijn effect niet.

Durf out-of-the-box te denken met jouw reclame. Ga voor:

Deze doen het bijna altijd goed. Aan jou om er een onvergetelijke lokale reclamecampagne van te maken.

4. Geduld is een schone zaak

Richt je niet krampachtig op de kortetermijnresultaten. Het opbouwen van een degelijke naamsbekendheid en een goed imago kosten tijd én energie.

Het vergroten van jouw zichtbaarheid is een voorwaarde voor een verdere groei.

Toon dus voldoende geduld bij het opbouwen van jouw eigen merk.

Wil je ook hulp bij jouw lokale marketing?

Neem vrijblijvend contact op. De reclamespecialist helpt jou met veel plezier verder!

Anderen bekeken ook: