Maak van je klant een ambassadeur

Niks is zo krachtig als een klant die je aanbeveelt bij iemand uit zijn kennissenkring. Je kan nog de meest overtuigende argumenten op tafel leggen of de beste leverancier zijn, als jij zelf zegt dat je de beste bent om het probleem van je klant op te lossen, zal dit eerder sceptisch worden onthaald:

  • “Is dit geen verkooppraatje?”
  • “Goede marketing, toch?”
  • “Je kan zeggen wat je wilt, maar je zal het eerst moeten bewijzen”

Als een klant echter tegen zijn kennissen zegt dat je goed bent, dan zeg je het niet zelf. Dat wordt ook wel een doorverwijzing genoemd (of in het Engels “referral”), een krachtige tool.

Klanten worden “evangelisten”, verspreiden de boodschap dat je een goede dienst levert of een goed product verkoopt.

Creëer een sfeer waarbij doorverwijzing een evidentie is

Creëer een referral cultuur. Vraag effectief naar nieuwe klanten en laat uitschijnen dat je bedrijf hierdoor groeit.

Vraag dus steeds: “Als jij als klant tevreden bent, zou je het dan niet fijn vinden om jouw vrienden en collega’s ook gelukkig te maken door hen door te verwijzen naar ons? Hoe zou het zijn als vanaf morgen elke klant een nieuwe klant zou aanbrengen? Wat zou dat doen met jouw bedrijf? Stel jezelf de vraag.

#Durftevragen

In onze Belgische cultuur ligt dit allemaal wat gevoeliger. Maar wie niet waagt, niet wint.

Durf te vragen naar een doorverwijzing.

Wil jij ook van jouw klant een ambassadeur maken?

Wij helpen jou graag met een gericht plan van aanpak. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Deel dit bericht
Bel nu
Route