Laat de ideale klant jou vinden: dé ultieme online marketing tip

Carline DCNieuws

ideale klant online marketing

Kruip je soms weg als jeu een bepaalde klant ziet binnenkomen? Heb je geregeld zoiets van ‘Neen, niet opnieuw dié klant!’

Panikeer niet. Hier is namelijk een snelle oplossing voor. Je kunt namelijk zelf bepalen welke klanten je aantrekt.

‘Hoezo?’

Door slim in te zetten op online marketing. Argo reclame is gespecialiseerd in resultaatgerichte websites.

Plan van aanpak

Steeds meer klanten doen eerst online research voor ze een product of dienst aankopen:

  • Ze willen een antwoord op hun vraag;
  • Ze doen een beroep op andere reviews voor ze een beslissing maken;
  • Ze zijn op zoek naar een oplossing voor hun probleem.

Kortom, ze zijn op zoek naar nuttige en relevante informatie over het onderwerp.

Dit is een ideale kans voor jouw zaak. Je kunt namelijk gevonden worden door potentiële klanten uit jouw doelgroep, zonder hen te moeten storen met actieve prospectie.

Wil je hiermee aan de slag gaan? Dan moet je eerst duidelijk weten wie jouw ideale klant is en waarnaar hij op zoek is. Zodra je dit weet, is het mogelijk om interessante informatie op maat aan te bieden.

Wie is jouw ideale klant?

Je weet ongetwijfeld dat de ene klant ‘beter’ is dan de andere. Doorgaans bereik je het beste resultaat met klanten die:

  1. Snel een oplossing willen;
  2. Leuk zijn om mee te werken;
  3. Voor kwaliteit willen betalen.

Natuurlijk moet je de beschrijving van jouw doelgroep nog specifieker maken. Zo kom je tot de essentie en kan je heel gericht communiceren naar jouw gewenst cliënteel.

Verzamel zo veel mogelijk informatie over hun:

1) Statistieken

In de statistieken bevindt zich alles wat je in een Excelfile kan proppen, zoals de leeftijdsgroep, het geslacht, de locatie, automerk, kledingsstijl etc.

2) Levensstijl

Onder levensstijl verstaan we vooral het gedrag:

  • Is hij een levensgenieter?
  • Wat zijn zijn hobby’s?
  • Houdt hij van gadgets of andere hebbedingen?
  • etc.

3) Emoties

Waar hopen ze op? Wat zijn hun dromen? Waar zijn ze bang voor? Met welke ‘pijn’ leven ze?

Vooral het aspect ‘pijn’ is hier belangrijk. Dit wijst op de zaken waar ze van dromen, maar waar ze niet bij geraken. Iets wat ze (nog) niet kunnen bereiken.

Bijvoorbeeld: ‘Kon ik maar een prachtige nieuwe badkamer laten installeren met alle laatste technologische snufjes.’

4) Uitdagingen

Wat is de achterliggende pijn? Wat is de uitdaging waar jouw klanten voorstaan? Wat houdt hen tegen zodat zij hun dromen niet kunnen bereiken? En is dit een mentale of reële barrière? Met andere woorden: dénken ze dat ze hun dromen niet kunnen bereiken? Of is dit effectief niet mogelijk?

Bijvoorbeeld: ‘Ik heb er geen idee van wie ik moet contacteren om een chique badkamer te laten installeren.’

Laat de klantenmagneet zijn werk doen

Dan komt het erop aan om deze gegevens te laten bovendrijven in de Google zoekresultaten.

Mik hierbij zowel op mensen die nog niet per se van plan waren om jouw dienst/product te kopen als op potentiële klanten die al verder in het beslissingsproces zitten.

Deel relevante, boeiende content op verschillende manieren en via diverse kanalen, bijvoorbeeld:

  • Voorzie de juiste informatie op je homepagina;
  • Post regelmatig nieuwe blogberichten op jouw website;
  • Maak video tutorials;
  • Stel FAQs (Frequently Asked Questions) op;
  • Maak online brochures en/of catalogussen;
  • Wees actief op sociale media (kom hiervoor wel te weten waar jouw ideale klant zijn online tijd spendeert!);
  • Zorg voor veel reviews en testimonials.

Dit zijn schitterende strategieën om jouw ideale klant aan te trekken.

Ja, ik wil mijn ideale klant aantrekken!

Dan heb je met dit artikel al een eerste punt om aan te werken. Hiermee ga je alvast in de startblokken staan.

Wil je je liever bezighouden met jouw eigen specialiteiten? Dan doe je er goed aan om een professional in te schakelen.

Argo reclame boost jouw business naar een hoger niveau. Voor de juiste klanten, meer contactaanvragen en meer online visibiliteit moet je bij ons zijn.

Wil je ook een website die jou meer klanten bezorgt?

Stop dan met het verliezen van tijd en maak vandaag nog kennis met ons. Vul onderstaande gegevens in en we contacteren je snel terug.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, eps, ai, doc, psd, jpeg, docx.
    Grote, of meerdere bestanden kan je beter apart sturen via Wetransfer (zie link onderaan website).
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Anderen bekeken ook: