Hoe online opvallen met jouw zaak?

  • Trek je met jouw huidige website geen klanten aan?
  • Krijg je geen contactaanvragen of e-mailadressen binnen?
  • En stamt jouw website uit de prehistorie?

Dan is het kans groot dat online opvallen er niet inzit voor jouw bedrijf. En dat is een gemiste kans!

Wij geven je dus graag 3 handige tips om wel meer klanten aan te trekken met jouw website.

1. Bepaal jouw doelgroep

Wie wil je bereiken met jouw communicatie? Wie is jouw ideale klant?

Kom te weten hoe jouw doelgroep denkt, leeft en spreekt. Zodra je deze mensen goed kent, kun je ook makkelijker bepalen op welke manier je jouw website moet vormgeven, bijvoorbeeld:

  • Zakelijke, eenduidige communicatie indien het gaat om verzekeringen en dergelijke;
  • Hip en cool taalgebruik voor de jonge generatie;
  • Een mix van Vlaams en Nederlands indien jouw bedrijf zich op de grens bevindt.

Het lijkt niet erg belangrijk, maar dat is het wel. Jouw doelgroep knapt immers af op een website die niet op haar maat is geschreven.

2. Verspreid je kennis

Kennis delen is goed. Kennis verspreiden is nog beter!

Deel jouw inhoud (bijvoorbeeld blogberichten of Facebookposts) via verschillende kanalen. Liefst met zo veel mogelijk mensen. Zo maak je de kans alleen maar groter dat je de juiste mensen bereikt.

Laat publicaties gerust meerdere dagen, zelfs meerdere weken leven. Daarnaast kan je oude inhoud perfect pimpen en opnieuw delen na een aantal maanden.

3. Wees een betrouwbare expert

Het is not done om de ene periode überactief te zijn via online kanalen en dan weer helemaal niet meer van jou te laten horen.

Zorg voor terugkerende activiteiten

Op deze manier positioneer je jezelf als een expert waar jouw klanten terechtkunnen als ze specifieke vragen hebben over bepaalde materie. Bovendien versterkt het jouw positie in de Google ranking, want de zoekmachine hecht meer belang aan een website die lééft.

Schakel een online marketing specialist in

Natuurlijk komt er als ondernemer veel op jou af. Je moet het allemaal tegelijkertijd managen:

  • Je wilt jouw zaak doen bloeien
  • Je dient jouw klanten tevreden te houden
  • Je zoekt voortdurend naar nieuwe klanten

Wat als je het hele marketinggebeuren zou uitbesteden? Dan kan je je bezighouden met de zaken die je het liefste doet. En verlies je zelf geen kostbare tijd.

Doe een beroep op Argo reclame, dé online marketing specialist voor gedreven ondernemers.

Wil je ook online opvallen met jouw zaak?

Stop dan met het verliezen van tijd en maak vandaag nog kennis met ons. We maken je graag een persoonlijke offerte op.

Deel dit bericht
Bel nu
Route