Maak je deze 3 fouten waardoor je als ondernemer geld verliest?

Stel je je eens voor dat …

  • … je élke dag kan doen wat je graag doet;
  • … jouw job je tonnen energie bezorgt;
  • … je vooral geen geldzorgen hebt.

Hoe prachtig zou het leven als ondernemer dan zijn?

Helaas laten nog teveel zelfstandigen heel wat geld liggen. Gewoon omdat ze zich niet op de juiste zaken focussen.

In dit artikel bespreken wij 3 veelgemaakte fouten van ondernemers die wel willen, maar niet kunnen.

3 fouten waarmee een ondernemer geld verliest

1. Je bent niet zichtbaar als bedrijf

  • ‘Hallo, ik ben Dirk. Zaakvoerder van Fake bvba.’
  • ‘Van wie?’
  • ‘Ehm … Fake bvba. Ik ben intussen al meer dan 5 jaar actief in deze regio, hoor’.
  • ‘Sorry, neen. Ken ik niet.’

Auwtsj.

Een dergelijke conversatie is natuurlijk ontzettend pijnlijk. Zoiets wil je absoluut vermijden.

Daarom is het des te belangrijk om jouw visibiliteit te verhogen. Dit kan je op verschillende manieren, bijvoorbeeld:

  • Zet in op wagenreclame. Voertuigbestickering is nog steeds een van de beste reclamevormen om zo veel mogelijk mensen te bereiken. Je hoeft slechts 1 keer te investeren in bestickering. Daarna bereik je meer dan 1000 mensen per dag.
  • Laat een doelgerichte website maken. Het is belangrijk dat mensen jou vinden via de Google zoekmachine. Sta je slechts ergens op de 9de pagina? Dat is een gemiste kans. Mensen zoeken doorgaans niet verder dan de eerste 10 zoekresultaten.
  • Werk je met personeel? Dan kan het handig zijn om werkkledij te laten bedrukken. Jouw naam en logo zullen dan overal zichtbaar zijn waar jouw medewerkers actief zijn.

2. Je verspilt geld aan non-essentials

Geef je jouw prospecten en klanten …

  • gelamineerde infographics
  • gadgets
  • en gepimpte informatiebundels over jouw bedrijf

… gewoon omdat het ‘wel leuk is’?

Dan kan je je geld net zo goed doorspoelen.

Zeker als startende ondernemer is het geen goed idee om geld te verspillen aan acties die niets of te weinig opleveren. Laat je daarom goed adviseren door bijvoorbeeld een marketingspecialist.

3. Je richt je niet op jouw ideale klant

Is jouw ideale klant:

  • man, vrouw en kind?
  • tussen de 0 en 99+ jaar?
  • uit alle regio’s?

Misschien doe je er ook alles aan om aan eender wie te verkopen?

Dat is nu net wat je niét wil doen.

Zo stuur je namelijk onduidelijke boodschappen de wereld in. Want waarom zou iemand dan net specifiek bij JOU komen aankloppen?

Precies. Je doet er beter aan om een bepaalde niche als doelgroep af te bakenen. Trek de juiste klanten aan met doelgerichte communicatie:

  1. Geef aan wie je precies wil aantrekken / identificeer jezelf met jouw doelgroep.
  2. Pas jouw communicatie aan aan jouw doelgroep.
  3. Durf de niet-ideale klanten door te sturen naar anderen.

Herken je jezelf in deze vergissingen?

Dan wordt het tijd om jouw eigen business grondig onder de loep te nemen.

  • Waarmee worstel je?
  • Waaraan kan je nog werken?
  • Waarbij kan je hulp gebruiken?

Vind je niet meteen een antwoord op deze vragen? Zoek een sparringspartner op die je helpt om de pijnpunten bloot te leggen.

Aan de slag met jouw bedrijf

Wil je graag meer winst, meer tijd en meer plezier als ondernemer? Argo reclame helpt je graag met jouw online en offline marketing.

Wij zijn hét reclamehuis voor de KMO. Wij denken met je mee, geven gericht reclameadvies, tekenen de juiste kanalen uit én voeren je campagnes met de hoogste zorg en opvolging uit.

Interesse in een samenwerking?

Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deel dit bericht
Bel nu
Route