3 tips voor succesvolle e-mailmarketing om klanten te scoren

E-mailmarketing

E-mailmarketing is (nog steeds) een geweldige manier om …

  • snel en efficiënt veel potentiële klanten te bereiken;
  • een duurzame relatie op te bouwen met bestaande klanten;
  • jezelf te onderscheiden van je concurrenten.

Tenminste, als je het juist aanpakt.

In dit artikel delen we 3 handige tips voor succesvolle e-mailmarketing om meer klanten te scoren.

1. Deel je kennis om mensen te triggeren

Vraag aan je klant of prospect of je hem een e-mail mag sturen met tips.

Dit kan bijvoorbeeld gaan over:

  • beter werken met je product
  • een quote
  • een vraag om deel te nemen aan een webinar (online cursus)
  • een nieuw product of service die voor zijn branche belangrijk is
  • “ how-to ”-video (bijvoorbeeld “Hoe snoei ik nu efficiënt een haag met dit toestel?”)

Hoe meer de klant van jou hoort, hoe meer hij zal getriggerd worden en hoe meer hij van jou zal kopen. Stel dus gerust de vraag.

In de Verenigde Staten stellen sommige bedrijven de vraag om dagelijks een e-mail te krijgen. In België horen we bij de meeste mensen dat dit een brug te ver is. Wekelijks lijkt hier het absolute maximum. Zelfs maandelijks of om de 3 maand volstaat.

Test het alleszins uit. Dan weet je het meteen!

2. Speel met het woord GRATIS

Wedden dat je ogen extra snel naar deze tip toegingen? Het woord “gratis” is magisch voor de mensen. Onbewust natuurlijk. Want als we rationeel zijn en ergens “gratis offerte” zien staan, is het dan niet logisch dat die gratis is? Tenzij er heel veel bestekkosten zijn, maar in normale omstandigheden zijn er geen kosten aan verbonden …

Moet dat woord er dan bij?

JA! Het moet erbij, omdat ons onderbewustzijn ernaar toe gezogen wordt. Gratis werkt, ook op websites, dus maak er gebruik van:

  • Gratis offerte
  • Gratis staal
  • Gratis afspraak
  • Gratis e-book

3. Laat regelmatig wat van je horen (maar niet te veel)

Mensen willen niet overspoeld worden door e-mails. Er is namelijk niks zo irritant als een uitpuilende mailbox.

Dan is de kans groot dat alle berichten in bulk worden verwijderd.

Je mag dus regelmatig een mail sturen, maar niet te vaak. Ga op zoek naar de sweet spot van jouw doelgroep.

Zorg er ook voor dat je altijd iets interessants te melden hebt. Anders kan je maar beter geen e-mail versturen. Je wil massa’s uitschrijvingen vermijden.

Wil je ook aan de slag met e-mailmarketing?

Dan helpen wij jou graag met een gericht plan van aanpak. Vraag alvast naar nog 49 andere tips om je omzet te verhogen. Of neem gerust contact op voor meer informatie.

 

Deel dit bericht
Bel nu
Route