Bloggen als bedrijf: 5 redenen

Carline DCNieuws, Websites

bloggen als bedrijf

Weten maar weinig mensen dat ze je kunnen bereiken via jouw website? Krijg je amper contactaanvragen binnen via deze weg?

Dan is het nuttig om te bloggen als bedrijf. Op zo’n nieuwspagina deel je op regelmatige basis interessante informatie voor jouw potentiële klanten.

Waarom bloggen ook voor jou een meerwaarde kan betekenen, ontdek je in dit artikel.

Wat is het nut van bloggen als bedrijf?

1. Hogere positie in Google

Via een bedrijfsblog trek je de juiste mensen aan op het juiste moment. Jouw potentiële klanten zitten immers met een vraag. En die vraag beantwoord je op jouw website. Dan is de stap naar een contactaanvraag plots een pak kleiner.

De artikels op de bedrijfsblog bieden antwoorden op vragen en oplossingen voor problemen van jouw doelgroep.

Hoe meer relevante vragen je beantwoordt, hoe meer mensen er op jouw website zullen komen. Dit heeft als rechtstreeks gevolg dat jouw pagina hoger scoort en dus ook een betere positie in de Google zoekmachines krijgt.

Als je je blogposts goed optimaliseert én over de juiste onderwerpen schrijft, zal jouw webverkeer ongetwijfeld stijgen.

2. Meer contactaanvragen en klanten

Weet je met welke vragen jouw doelgroep zit? Dan vergroot je de kans dat de mensen je vinden via Google. Indien ze jouw publicatie ook nog eens delen via sociale media, hun eigen website of andere kanalen, maximaliseer je de mogelijkheden.

Nu ja, het is één ding om bezoekers naar jouw website te lokken. Daarna dien je ze nog te overtuigen om klant te worden.

Maar ook dat kan je doen door de juiste info aan te bieden op jouw website. Vraag actief naar contactgegevens wanneer ze meer willen weten over een bepaald onderwerp. Zo heb je meteen een idee van het type klant en de vragen waarmee hij zit.

Uiteraard deelt niemand zomaar zijn privégegevens. Deze kan je makkelijker verkrijgen door iets waardevols aan te bieden. Door aan ruilhandel te doen, zeg maar. Bijvoorbeeld:

  • Een e-book
  • Nieuwsbrieven met interessante tips
  • Infographics

Vervolgens kan je jouw bezoekers verder overtuigen om klant te worden met gepersonaliseerde marketing.

3. Professionele uitstraling

Wanneer je continu relevante informatie, oplossingen en antwoorden deelt met jouw doelpubliek, kom je over als een expert. Een doorwinterde rot in het vak die geloofwaardig en betrouwbaar is.

En laat geloofwaardigheid en betrouwbaarheid nu net zeer doorslaggevend zijn bij een aankoop. Hiermee vergroot je dus opnieuw de kans op een waardevol contact.

4. Je onderscheidt je van jouw concurrenten

Met een waardevolle bedrijfsblog ben je anders dan de concurrenten met een droge, niet-geoptimaliseerde website.

Kennisdeling is dé manier om jouw eigen aanpak in de verf te zetten.

Daarvoor hoef je niet ALLES anders te doen dan de anderen. Maar je bent wel uniek in het delen van jouw know-how.

5. Je inspireert jouw doelgroep

Relevante artikels en informatieberichten inspireren jouw doelgroep. Het schept nieuwe ideeën en wekt enthousiasme op. En zoiets werkt natuurlijk aanstekelijk.

Zijn er hot trends in jouw vakgebied? Laatste nieuwtjes? Interessante tips? Dan is dit de moeite om te delen met de buitenwereld.

Sharing is caring, dat is een feit!

Kennis achterhouden of krampachtig in het bedrijf verstoppen is niet meer van deze tijd. Hoe meer je geeft, hoe meer je terugkrijgt.

Investering op de lange termijn

Let wel op: bloggen is een langetermijnstrategie. Nieuwe blogberichten worden niet binnen enkele minuten opgepikt door Google. Hiervoor moet je iets meer geduld hebben.

Maar weet dat deze acties wel langdurige resultaten opleveren. Het sneeuwbaleffect is absoluut de moeite waard.

Wij bloggen voor jou!

Heb je er geen idee van hoe je hiermee moet beginnen? Neem dan vrijblijvend contact op. Wij kunnen je een website bezorgen waarmee je

aantrekt! Wij houden jouw topwebsite up-to-date met verschillende blogberichten, beveiligingscontroles en alle nieuwste snufjes.

Zo kan jij je bezighouden met jouw eigen passie. En wij met de onze.

Wil jij ook bloggen voor bedrijven?

Stop dan met het verliezen van tijd en maak vandaag nog kennis met ons. Vul onderstaande gegevens in en we contacteren je snel terug.

Anderen bekeken ook: