Hoe verkoopt u meer met een kop koffie? De ideale verkoopstip van Argo

Carline DCNieuws

verkoopstip

Bij het maken van keuzes laten we ons steeds door verschillende elementen beïnvloeden. U bent er zich ongetwijfeld van bewust dat volgende zaken ons gedrag kunnen sturen:

  • Onze gemoedstoestand
  • De relatie met onze gesprekspartner
  • Vroegere ervaringen

Dit gaat allemaal gepaard met interne, individuele factoren. Maar vaak onderschatten we de invloed van omgevingsfactoren.

Wist u bijvoorbeeld dat temperatuur ook een invloed heeft op onze beslissingen? In dit artikel vertellen we u meer over deze interessante verkoopstip vanuit de consumentenpsychologie.

Kopje koffie, beste klant?

In het algemeen voelt een mens zich gelukkiger wanneer hij het warm genoeg heeft. Koude doet de meeste mensen geen goed, dus uw airco op 12 graden zetten tijdens een business meeting raden we niet meteen aan.

Wat wél een goede strategie is, is het aanbieden van een heerlijk dampende kop koffie.

Uw klant voelt zich meteen welkom in uw bedrijf.

Het warme gevoel doorbreekt alvast een eerste barrière, waardoor iemand meer geneigd is om uw argumenten in overweging te nemen. Of u uw product of dienst ook daadwerkelijk aan de man kan brengen, hangt natuurlijk nog steeds van uw eigen verkoopstechnieken af.

Brand uw logo op zijn netvlies

Hoe zorgt u ervoor dat u een betere indruk achterlaat bij uw klant?

  • Ga voor bedrukte mokken met uw logo. Dat ziet er persoonlijk uit!
  • Opteer voor een originele quote op uw koffieservies. Laat uw klant lachen of wek een positief gevoel op.
  • Geeft hij een compliment over uw bestickerde tassen? Doe dan eens gek en geef mijnheer of mevrouw dit leuk relatiegeschenk als afsluiter.

Wedden dat uw reclame blijft plakken? Hopelijk dan niet te letterlijk.

Andere tips & tricks

Er zijn uiteraard verschillende manieren om uw klant makkelijker aan uw kant te krijgen. We delen er graag nog een aantal:

  1. Ontvang klanten in een schone, ordelijke ruimte. Hierdoor voorkomt u chaos of onrust in hun hoofd. Anders is de kans kleiner dat ze meteen een beslissing nemen.
  2. Laat aan uw klant zien dat hij werkelijk met een professional te maken heeft. U bent de beste in uw vak en dit mag gerust gezien worden.
  3. Investeer in vriendelijk en bekwaam personeel. De samenstelling van uw team kan een onderscheidende factor zijn ten opzichte van uw concurrenten. Zorg dat uw klant uw medewerkers niet vergeet. Creëer een schitterende totaalbeleving voor uw cliënteel. Optimale service van a tot z. Bij Argo vinden wij dit ook ontzettend belangrijk.
  4. Toon dat u moeite wil doen voor uw klant. Schenk een premium gift, breng de persoon in contact met andere interessante mensen (netwerken) of geef een uitzonderlijke korting. Klant is koning, toch?
  5. Indien u een product verkoopt, kunt u uw klant ermee in contact brengen. Indien ze het product kunnen aanraken, verkrijgen ze zo meer informatie voor zichzelf. Zo kunnen ze sneller en beter beslissingen nemen.

Zet uw bedrijf op de kaart

Heeft u hulp nodig om uw bedrijf op de kaart te zetten? Dan denkt de reclamespecialist graag met u mee. Wij werken met veel plezier uw reclamestrategie uit om uw visibiliteit te verhogen en uw winst te maximaliseren..

Interesse in reclameadvies?

Aarzel niet om ons in te schakelen. Vul onderstaand formulier in en wij contacteren u zo snel mogelijk terug.

Uw naam*

Uw e-mail*

Woonplaats*

Uw vragen

* : deze velden invullen aub
Please leave this field empty.

Anderen bekeken ook: