Uw zichtbaarheid vergroten? Visuele content is de sleutel!

Carline DCNieuws

uw zichtbaarheid vergroten

Voorbeelden van ‘foute’ en ‘goede’ reclame

uw visibiliteit verhogen meer visibiliteit krijgen

Welke reclame verkiest u? Het onderste voorbeeld? Dan behoort u tot het merendeel van de consumerende bevolking. De beste reclame bestaat immers voornamelijk uit beeld en bevat slechts een beperkte hoeveelheid tekst, want:

  • Visuele aspecten geven een tekst meer body;
  • Mensen onthouden uw boodschap beter en leggen de associatie met het beeld;
  • Beelden zijn een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.

Visuele content valt niet alleen meer op, we verwerken het ook 600 000 (!) keer sneller dan tekstuele informatie. Beelden zeggen dus veel, maar het is de kunst om beeld en tekst elkaar te laten versterken. Zo verkrijgt u een wauw-effect!

Hoe kunt u uw zichtbaarheid vergroten door visuele content en een juiste hoeveelheid tekst te combineren? Dat leggen we u graag uit in dit artikel.

Speel in op emoties om uw zichtbaarheid te vergroten

Men zegt niet voor niets dat een beeld meer zegt dan duizend woorden. Visuele aspecten zijn spannender om naar te kijken dan gewone, droge letters.

Beelden roepen vaak een bepaalde emotie op. U kunt ontroerd raken door een foto, maar ook tranen met tuiten lachen. Of een sterke woede kan u plots overvallen.

Speel met uw reclame in op de emoties van uw doelgroep. Probeer na te gaan welk gevoel u wil oproepen. Wilt u mensen geruststellen of blij maken? Of wilt u hen bijvoorbeeld eerder afschrikken of angst aanjagen?

Weet dan dat angstprikkels bijna uitsluitend werken in sociale marketingcampagnes  (gericht op het promoten van gezondheid, verkeersveiligheid etc). Doorgaans zal u meer effect bereiken door het uitlokken van positieve emoties.

Laat het beeld matchen met uw boodschap

Een nietszeggend beeld biedt geen toegevoegde waarde aan een tekst. Weet dus welk verhaal u wilt vertellen en voor welke doelgroep(en) het bestemd is. Pas hier uw beelden en tekst op aan.

uw zichtbaarheid vergroten meer visibiliteit krijgen

U meent misschien dat halfnaakte modellen steeds de aandacht trekken in reclame. Het is echter de associatie die veel krachtiger is. Komt een loodgieter met een bikini babe op zijn bestelwagen even geloofwaardig en professioneel over als dezelfde bestelwagen met een logo van een lingeriemerk? Precies. Wij zouden onze afvoer ook niet laten ontstoppen door deze zogenaamde vakman.

Vrouwen in lingerie kunnen dus wel perfect worden afgebeeld op een vrachtwagen voor lingerie en nachtkledij. Het thema ‘ondergoed’ blijft namelijk duidelijk.

Kortom, laat het beeld dat u gebruikt in de reclame matchen met uw tekst. Enkel dan is uw boodschap krachtig.

Nood aan een professionele uitstraling van uw bedrijf?

Laat u dan adviseren door een expert. Bij Argo weten we met onze 25 jaar expertise intussen goed wat werkt en wat niet. Wij vertellen u graag welke stappen u kan ondernemen om uw zichtbaarheid te vergroten.

Neem vrijblijvend contact op indien u uw reclame in de kijker wil zetten met autobelettering. Wij helpen u met veel plezier verder!

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: