De top 5 offline promotiemiddelen voor meer visibiliteit

Carline DCBelettering, Nieuws

offline promotiemiddelen top 5

De kracht van offline promotiemiddelen

Veel bedrijven zetten volop in op online marketing. Dat is op zich een goede zet. Maar klanten vertellen ons vaak dat ze met deze problemen zitten:

  • ‘Ik steek veel tijd in Facebook, maar bereik er eigenlijk weinig mee.’
  • ‘Ik heb wel een website, maar ontvang geen contactaanvragen.’
  • ‘Mijn concurrent zit niet eens op Facebook en die lijkt meer klanten te bereiken dan ik.’

Wilt u de beste resultaten verkrijgen? Dan moet u ook offline promotiemiddelen integreren in uw marketingstrategie. Het kluwen op internet wordt namelijk alsmaar groter. En complexer.

Het is een meerwaarde om op te vallen in het straatbeeld. Zo weten klanten u makkelijker te vinden.

Ontdek hieronder wat de top 5 van meest gebruikte offline promotiemiddelen is.

1. Spandoeken en reclameborden

Een spandoek of reclamebord is steeds dé eyecatcher bij uitstek:

  • Het valt op;
  • Het zet uw troeven in de kijker;
  • Het geeft voorbijgangers de nodige informatie.

Bedrijven kondigen er acties, solden, promoties en/of nieuwe producten mee aan.

Sommige organisaties pimpen zelfs hun volledig gebouw met een zeildoek. Zoiets kan perfect.

2. Banners

Banners gebruiken we voornamelijk bij beurzen en presentaties. Geef toe, het oogt enorm professioneel. Zeker als u uw huisstijl erin verwerkt.

Indien u kunt kiezen voor een lege stand of een mooi aangeklede box, dan weet u onmiddellijk waar u voorkeur naartoe gaat. Toch?

Pop-up of roll-up banners zijn bovendien zeer makkelijk op te zetten en op te bergen.

3. Visitekaartjes

Ondanks de digitalisering, merken we dat visitekaartjes nog steeds enorm populair zijn.

Ook al beschikt iedereen over een smartphone, met goede naamkaartjes kunt u zichzelf onderscheiden van de rest. Daarnaast komen ze goed van pas in verschillende situaties, zoals:

  • tijdens netwerkevents;
  • op uw evenementen;
  • om mee te geven in goodiebags.

En eigenlijk op eender wel moment, want potentiële klanten kunt u overal tegenkomen. Werkelijk overal.

4. Pennen

Bedrukte balpennen doen het altijd goed. Vooral omdat dit échte gebruiksartikelen zijn.

Met bedrukte balpennen en memoblokken bevindt u zich steeds in het vizier van uw klanten.

Laat na uw afspraak een pen en schrijfblokje liggen. Zo blijft uw reclame wel plakken!

5. Folders en flyers

Folders en flyers zijn nog steeds niet weg te denken uit het straatbeeld.

Ook al is het natuurlijk minder milieuvriendelijk dan een digitale variant, mensen hebben graag nog iets tastbaars in de hand.

Geef een folder mee aan uw klanten om bijvoorbeeld:

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Advies inwinnen bij de reclamespecialist

Wilt u graag aan de slag met uw offline marketingstrategie, maar weet u niet goed waar te beginnen? Laat u dan adviseren door de reclamespecialist.

Wij begeleiden u doorheen het volledige reclametraject, van business cards en stickers tot spandoeken en voertuigbeletteringen.

Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken. Wij helpen u met veel plezier verder!

Interesse in offline promotiemiddelen?

Vul onderstaande gegevens in en we contacteren u eerstdaags terug.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: