Hoe effectief reclame maken? 5 tips om uw reclamezuil te laten renderen

Carline DCNieuws, Reclamezuilen

reclamezuil tips argo
  • Wilt u uw zichtbaarheid vergroten in het straatbeeld?
  • Wenst u in een fractie van een seconde te laten zien waar uw bedrijf voor staat?
  • Of is uw firma wat afgelegen waardoor mensen de weg moeilijk vinden?

Dan kunt u met een reclamezuil een grote zorg van uw schouders laten vallen!

Zo’n reclametotem torent overal bovenuit en geeft aan welke weg bezoekers moeten volgen om u te bereiken.

Hoe u uw zuil het beste kunt laten renderen, leggen we u graag uit in deze 5 handige tips.

S.O.S. reclamezuil: de 5 beste tips

1. Less is more

Wilt u uw volledige missie en visie uitleggen aan voorbijgangers? Hiervoor is een bedrijfszuil niet het juiste medium.

Een reclamezuil fungeert immers als een baken voor uw bedrijf. Het volstaat dus om volgende gegevens aan te brengen:

  • uw bedrijfsnaam
  • uw logo
  • uw contactgegevens
  • uw belangrijkste activiteiten (optioneel)
  • uw baseline of slogan (optioneel)

Communiceer kort en krachtig aan passanten.

Zeg dus meteen waar u als bedrijf voor staat, maar steeds in zo weinig mogelijk woorden.

2. Werk visueel

De beste reclame bestaat voornamelijk uit beeld en bevat slechts een beperkte hoeveelheid tekst. 

Tip nummer 2 ligt dus in lijn met de vorige. Maar houd volgende aspecten zeker in het achterhoofd wanneer u uw totem met reclame laat ontwerpen:

  • Visuele aspecten geven een tekst meer body;
  • Mensen onthouden uw boodschap beter en leggen de associatie met het beeld;
  • Beelden zijn een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.

Beelden zeggen veel, maar het is de kunst om beeld en tekst elkaar te laten versterken. Zo verkrijgt u een wauw-effect!

Niet onbelangrijk zijn ook de tekstgrootte en het kleurgebruik:

  • Zorg dat het lettertype groot genoeg is om het vanop een afstand te kunnen lezen;
  • Ga voor contrasterende kleuren zodat u de zichtbaarheid en leesbaarheid optimaliseert;
  • Kies voor een mooi samenhangend geheel.

3. Behoud een consistente huisstijl

Nu eens vrolijke roze letters gebruiken en dan weer stoer uit de hoek komen? Dat is geen topidee om indruk te maken op uw klanten.

Hanteer ook op uw buitenreclame en zuilen dezelfde huisstijl als in al uw andere communicatie.

Consistentie zorgt voor vertrouwen in uw bedrijf, dienst en/of product.

4. Heb oog voor details: de verlichting

Vaak vergeten, maar absoluut niet onbelangrijk: voorzie de juiste verlichting voor uw reclame.

Een onverlichte reclamezuil is een gemiste kans.

Hoe wilt u uw zuil zichtbaar maken wanneer het donker is? Hierin heeft u verschillende keuzemogelijkheden:

  • Verlichting van binnenuit: hiermee straalt uw totem een gloed uit;
  • Verlichting van buitenaf: hierbij kunt u kiezen voor één of meerdere grond- of topspots om zoveel te verlichten als u wil;
  • Speciale accent- of sfeerverlichting: met zo’n detail geeft u uw reclamezuil net dat tikkeltje meer cachet.

5. Ga voor kwaliteit

Normaal gezien kiest u voor reclame die bedoeld is om lang mee te gaan, toch? Tenzij u specifiek voor een tijdelijke promotie opteert.

Daarom is het cruciaal dat u meteen investeert in degelijk materiaal.

Mooie reclame zorgt voor een positief beeld naar de buitenwereld toe!

Er is immers niks zo onprofessioneel als kapotte reclamezuilen of verkleurde exemplaren. Dat is geen goede publiciteit voor uw zaak.

Een reclametotem maken wij van gelast aluminium dat duurzaam en weersbestendig is. Daarrond kunt u een materiaal naar keuze laten aanbrengen. Dit kan eveneens aluminium zijn, maar ook plexi wordt vaak gebruikt.

advies van de reclamespecialist argo

Advies van de reclamespecialist

We hopen u alvast te hebben geholpen met onze tips. Uiteraard is elke situatie anders en zijn er bepaalde reclamevormen effectiever in het ene geval dan in het andere.

Daarom is het interessant om u te laten adviseren door Argode reclamespecialist.

Wij willen onze klanten zo veel mogelijk ontzorgen op het vlak van reclame. Hier kunt u niet alleen terecht voor belettering van voertuigen, gebouwen en kantoren maar ook voor andere offline reclame zoals reclame- en werkkledij, stickers, relatiegeschenken en diverse werfdoeken.

Uw reclame, onze zorg.

Neem gerust vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bekijken. We helpen u met veel plezier verder!

Interesse in een effectieve reclamezuil?

Vul onderstaande gegevens in en we contacteren u eerstdaags terug.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :