Is uw reclame zichtbaar op straat? 4 tips van de reclamespecialist

Carline DCNieuws

reclame zichtbaar op straat

Kijk eens om u heen wanneer u over straat loopt. Wat stelt u vast?

  • Saaie reclame?
  • Boodschappen die hun effect missen?
  • Of gewoonweg onbegrijpelijke advertenties?

Gefeliciteerd, dan ziet u precies wat wij zien.

En dit vinden wij een gemiste kans. Daarom willen wij u helpen om uniek te zijn met uw reclame.

Verrassende reclame zal zijn effect niet missen!

In dit artikel bespreken we 4 eisen waaraan geslaagde publiciteit zou moeten voldoen. Hiermee maakt u uw reclame wél zichtbaar op straat.

1. Ga voor een herkenbaar element in uw reclame

U kent ongetwijfeld het stijlvolle appelicoon van Apple, de blauwe mannetjes van Bol.com of de befaamde uitspraak van Donald Muylle van Dovy Keukens.

Dit zijn herkenbare, terugkerende elementen in reclameboodschappen. En zoiets werkt ongelooflijk goed.

Heeft u een frisse huisstijl? Neem er dan een element uit en zet dit in de kijker! Gebruikt u steeds een vlot bekkende slagzin? Tijd om die dan wat meer uit te spelen.

Mensen moeten uw reclame in een fractie van een seconde herkennen.

Een schitterend voorbeeld vinden wij de huisstijl van Sanderus rijscholen. Die oranje en blauwe kleuren in ruitjesmotief zijn overal terug te vinden:

2. Noem zo snel mogelijk uw bedrijfsnaam

Welke reclameboodschap heeft het beste effect, denkt u?

‘Uw toilet is meteen schoon met een assortiment van eenvoudig te gebruiken producten die een heerlijke, verfrissende geur achterlaten. Met WC-Eend zit u goed.’

of

WC-Eend totale toilethygiëne maakt uw toilet schoner dan ooit tevoren.’

Inderdaad, de tweede! Niet alleen omdat deze zin korter en bondiger is, maar vooral omdat de bedrijfsnaam vooraan staat. Tegen dat u de bedrijfsnaam in de eerste zin heeft opgepikt, bent u al lang uw aandacht verloren.

De firmanaam vooraan of zeer zichtbaar plaatsen is een vaak vergeten marketingzet!

3. Val op met een eyecatcher

Mensen onthouden uw boodschap beter als u hem opvallend brengt. Zorg dus voor communicatie met ballen.

Toon gerust wat lef, breng mensen in verwarring of laat ze lachen. Humor is in elk geval een goed onderscheidend element én u wekt er sympathie mee op. Althans, als het geen te zwarte of kwetsende humor is …

Herinnert u zich bijvoorbeeld nog de reclamespot van de sterke muis in de muizenval? Nolan’s Cheddar kaas heeft hiermee talloze prijzen gewonnen:

Hi-la-risch! En het werkt ontzettend goed, want iedereen kent de reclame.

4. Herhaal, herhaal en herhaal

Frequentie zorgt voor een optelsom.

Hoe vaker mensen uw boodschap, merk- of bedrijfsnaam zien of horen, des te beter ze hem onthouden. Campagneherkenning bouwt op naarmate men de boodschap vaker te zien of te horen krijgt en vlakt af wanneer de herinnering ongeveer 80% heeft bereikt.

Wees wel geduldig, want de kracht van herhaling kan even op zich laten wachten.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat u passief moet afwachten. Zet op verschillende manieren uw reclame in de kijker:

Verspreid uw boodschap zo wijd mogelijk. The sky is the limit. Hoe vaker mensen met uw bedrijf in contact komen, hoe sneller u uw naamsbekendheid zal vergroten.

irritante reclame

Een klein aantal blootstellingen aan reclame is niet genoeg om een effect te zien. Herhaling is dus essentieel! Maar weet wel dat uw doelstelling bepalend is voor het succes!

Werkt u vooral aan uw naamsbekendheid? Dan zijn meerdere herhalingen nodig.

Wilt u vooral een effect op attitude of imago zien? Dan is meer niet altijd beter en houdt u maar beter de irritatiefactor in de gaten. Dit kunt u doen door regelmatig te monitoren door onderzoek en bevraging.

Laat u helpen door de reclamespecialist

Wanneer u door de bomen het bos niet meer ziet, kunt u steeds de hulp inschakelen van een professional. Een oude rot in het vak. Een ervaren en gedreven expert.

Ook Argo heeft als voornaamste doel om zijn klanten zo veel mogelijk te ontzorgen op het vlak van reclame. U kunt niet alleen bij ons terecht voor belettering van voertuigen, gebouwen en kantoren maar ook voor andere offline reclame zoals reclame- en werkkledij, stickers, relatiegeschenken en diverse werfdoeken.

Interesse in reclameadvies?

Aarzel niet om ons in te schakelen. Vul onderstaand formulier in en wij contacteren u zo snel mogelijk terug.

Uw naam* :

Stel hier uw vraag
Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Please leave this field empty.

Deel dit bericht

Anderen bekeken ook: