Reclame rond feestdagen: 3 gouden tips van de reclamespecialist

Carline DCNieuws

reclame rond feestdagen tips

Sinterklaas, Kerstmis, Nieuwjaar … de feestdagen komen eraan.

Tijd om van deze momenten gebruik te maken en wat extra reclame te maken.

Reclame rond feestdagen: een unieke kans

De omzet rond de feestdagen ligt voor verschillende ondernemers een pak hoger dan gewoonlijk. Net daarom is het belangrijk om op te vallen in deze periode. Dit is een unieke kans!

Weet u niet precies hoe u uw firma in de kijker zet? Lees dan onze 3 gouden tips voor reclame rond feestdagen:

1. Beleving is alles

Veel mensen willen de feestdagen ook effectief beléven. Dat begint vaak bij wat ze te zien krijgen, namelijk uw etalage. Met bijvoorbeeld textielframes tovert u uw vitrine om tot een winterlandschap of mini kerstmarkt.

Nog wat glitters, nepsneeuw en lichtjes erbij en klaar is kees!

Ook met stickers versiert u uw vitrine. Bijvoorbeeld in de vorm van sneeuwvlokken of speculaasjes. Zoiets trekt gegarandeerd de aandacht.

2. Ga voor acties en promoties

Om effectieve reclame te maken rond de feestdagen, is het handig om een bijpassende actie of promotie te creëren.

Wat dacht u van een speciale Sinterklaas- of kersteditie? Bijvoorbeeld een korting, een deelname aan een bepaald evenement, een extra cadeau etc.

Belangrijk:

  • Houd uw doelgroep goed in het achterhoofd! Als uw klanten voornamelijk volwassen zakenmannen zijn, hoeft u niet in te zetten op een kinderachtige promotie.
  • Wees zo creatief mogelijk. Want u bent natuurlijk niet de enige met een actie in deze periode.
  • Doe geen acties om acties te doen. Zorg dat u er werkelijk ook iets kan uithalen. Zoals een groter bereik, meer omzet of een grotere naamsbekendheid.

3. Investeer in kwaliteit

Wenst u uw bedrijf of actie te laten opvallen met het minimum aan budget? Let dan op voor ‘willen-maar-niet-kunnen’-gedoe.

Een zelfbeschreven A4-blad is not done. Hetzelfde geldt voor de 90’s cliparts van vroeger.

Investeer bij voorkeur in kwalitatief hoogstaand materiaal zoals reclamebordenmagneetstickers, raambelettering of banners.

Zorg dat u professioneel uit de hoek komt bij uw klanten.

Goed voorbeeld

Een leuk voorbeeld van een bedrijf dat het goed doet, is kapper R-style in Borsbeek.

Zij organiseren geregeld themadagen in hun kapperssalon en promoten dit via outdoor reclame en online media.

Hieronder enkele beelden van Halloween, Sinterklaas en de kerstperiode:

Trial & error

Heeft u vorig jaar ook al eens een reclamecampagne opgezet rond de feestdagen? Bekijk de resultaten dan nog eens:

  • Hoe verliep de campagne?
  • Wat is er vlot gegaan? Waar kon het beter?
  • Hoeveel heeft het u uiteindelijk opgebracht?

Benut deze feedback om te bepalen hoe u uw nieuwe campagne het best kunt opzetten.

Heeft u hier graag wat begeleiding bij? Dan kunt u steeds Argo, dé reclamespecialist, inschakelen. Wij helpen u met veel plezier verder!

Wilt u graag hulp bij de reclame rond feestdagen?

Neem contact op voor meer informatie. Vul onderstaand formulier in en we contacteren u zo snel mogelijk!

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: