5 tips om jouw reclame beter te laten renderen

reclame laten renderen

Wil jij je reclame beter laten renderen?

  • Maak je sporadisch een beetje reclame?
  • Hangt jouw marketing af van jouw tijd en zin?
  • Of doe je eigenlijk maar wat op reclamegebied?

Dan zijn we er zeker van dat jouw reclame niet opbrengt wat het zou moeten opleveren.

Wij geven je graag 5 handige tips om jouw reclame wél te laten renderen.

Reclame laten renderen: 5 tips

1) Be a man with a plan

Zomaar wat reclame maken is geen goede strategie:

  1. Het is tijdverlies;
  2. Je stopt er geld en energie in, zonder te weten wat het opbrengt;
  3. En het garandeert geen continuïteit op reclamevlak.

Maak daarom steeds een reclameplan én bijbehorend budget op:

  • Welke doelgroep(en) wil je bereiken?
  • Hoe vaak en waar wil je de reclame blootstellen?
  • Wat kost het?
  • Wat zal het je opbrengen?

Stel jezelf de nodige vragen zodat je tijdig kan bijsturen.

2) Investeer in een logo en huisstijl

Is jouw logo gelijk aan jouw naam, in lettertype Calibri? Dan mag het wel wat frisser.

Investeer in een degelijk logo en een treffende huisstijl:

  • Een duidelijke naam
  • Eventueel een originele slogan
  • Een hedendaagse, moderne uitstraling
  • Het juiste lettertype
  • Bijpassende kleuren

Het logo en de huisstijl laat je dan terugkomen op alle communicatie. Van visitekaartjes tot autobelettering en reclamepanelen.

Enkel zo creëer je de nodige geloofwaardigheid en het vertrouwen bij jouw doelgroep(en).

3) Kies de juiste kanalen voor jouw doelgroep

Wil je voornamelijk senioren bereiken, maar adverteer je enkel op Facebook? Of mik je op zakenmannen, maar adverteer je uitsluitend in een regionaal dagblad?

Dat zijn gemiste kansen.

Kies steeds de meest geschikte media voor jouw reclamecampagne. Beperk je liefst niet tot 1 kanaal. Want als de ene actie mislukt, bereik je misschien nog iets met de andere.

4) Beelden zeggen meer dan tekst

We blijven erop hameren: beelden springen meer in het oog dan tekst.

Besteed dus extra aandacht aan het visuele aspect:

  • Zorg voor een eyecatcher;
  • Respecteer de kleuren van jouw huisstijl en zet ze strategisch in;
  • Wees origineel en gebruik geen afbeeldingen die iedereen gebruikt.

5) Laat je adviseren

Vaak zit je te dicht op jouw eigen zaak, waardoor het moeilijk is om objectief te oordelen. Schakel daarom een reclamespecialist in die je doorheen het proces begeleidt.

Ook Argo heeft als voornaamste doel om zijn klanten zo veel mogelijk te ontzorgen op het vlak van reclame. Je kunt niet alleen bij ons terecht voor belettering van voertuigen, gebouwen en kantoren maar ook voor andere offline reclame zoals reclame- en werkkledij, stickers, relatiegeschenken en diverse werfdoeken.

Wil je je reclame ook beter laten renderen?

Vul onderstaand formulier in en we antwoorden je snel. 

Stuur ook foto’s mee, zodat we een beeld krijgen van je voertuig, logo, of wat je wil realiseren.

Stuur tot 3 foto's, logo's of afbeeldingen mee. (type: jpg, jpeg, gif, png, pdf)

Meer nieuws over belettering