Dit is dé offline marketing trend voor 2018

Carline DCNieuws

offline marketing trends 2018

Is ‘meer verkopen‘ uw hoofddoel in 2018?

Denk dan niet dat u louter aandacht moet besteden aan uw online reclame. Uw offline marketing is minstens even belangrijk voor uw:

  1. visibiliteit
  2. geloofwaardigheid
  3. naamsbekendheid

Dit zijn de 3 belangrijkste factoren om meer klanten aan te trekken. Maar let op: kwaliteit gaat steeds boven kwantiteit.

Anno 2018 is er namelijk een enorm overaanbod aan slechte tot middelmatige offline reclame. Alleen een écht unieke en opvallende boodschap springt er nog bovenuit.

Wij werpen een blik op dé offline marketing trend voor 2018. Een gewaarschuwd ondernemer is er 2 waard. Toch?

Offline marketing met persoonlijke touch

Het is weer bijzonder om in het echt te worden benaderd. Bijvoorbeeld met:

  • een persoonlijk geadresseerde postkaart;
  • een interessante brochure met relevante informatie voor de klant;
  • een gericht en gepersonaliseerd relatiegeschenk.

Uw klant denkt:

‘Wauw, de verzender heeft wel moeite gedaan voor mij.’

En u? Wat verkiest u?

Een persoonlijke benadering? Of een algemene flyer die op straat in uw handen wordt geduwd?

Wij weten onmiddellijk wat te kiezen …

Beleving creëren staat centraal

U loopt ongetwijfeld niet warm van de duizendste ongepersonaliseerde nieuwsbrief die in uw mailbox verschijnt.

Welk gevoel roept dit op?

Frustratie en ergernis, misschien. Maar waarschijnlijk geen vreugde of opwinding.

Met offline reclame kunt u makkelijker een totaalbeleving creëren voor uw klant.

Prikkel alle zintuigen van uw doelgroep.

Laat ze voelen, ruiken, proeven, horen en zien. Zo maakt u een grotere kans om een goede indruk na te laten. Dit is gewoonweg onmogelijk online.

Geweldige voorbeelden

Het is altijd interessant om naar best practices van andere organisaties te kijken. Zo zijn dit geweldige voorbeelden van geslaagde offline campagnes:

1. Healthy snack box van SnackNation

SnackNation stuurde (gratis!) gepersonaliseerde healthy snack boxes naar prospecten.

gepersonaliseerde healthy snack box snacknation

(Bron: www.enthusem.com)

2. Pop-up winkel van The Foodmaker

Het concept van pop-up shops of tijdelijke winkels wint de laatste jaren verder aan populariteit. Hier speelt The Foodmaker momenteel op in met pop-up shop Hasseltse Foodmaker.

Ze onderscheiden zich van hun concurrenten. En ze verrassen klanten met originaliteit. De ideale manier om een uniek gevoel te creëren rond hun merk.

pop up winkel hasseltse foodmaker

(Bron: www.thefoodmaker.com)

3. Interactieve postercampagne van Carlsberg

Ook Carlsberg heeft beseft dat u maar beter zo veel mogelijk uit uw offline reclame haalt. Daarom plaatste dit geniaal bedrijf een tapkraan voor de papieren poster.

Of dit succes had? Dat is slechts een understatement.

De keerzijde van de medaille

Uiteraard zijn er ook enkele nadelen van offline marketing ten opzichte van online tools:

  • De kosten voor offline marketing zijn vrij hoog in vergelijking met online campagnes;
  • Als u voor gewoon papier gaat, bent u niet meteen milieuvriendelijk bezig;
  • U kunt de return van sommige offline campagnes moeilijker meten. Al kunt u perfect gebruikmaken van unieke actiecodes, telefoonnummers of websitelinks.

Een goed doordachte offline reclamecampagne verdient zichzelf terug.

Vermijd onaangename verrassingen door vooraf een uitgebreide kosten-batenanalyse te maken.

Conclusie

Heb zeker voldoende aandacht voor de waarde van offline reclame in 2018.

Idealiter combineert u online en offline marketing voor een optimaal resultaat.

Afhankelijk van uw doelgroep en product kunt u de verdeling aanpassen.

Wilt u zeker mee zijn met de offline marketing trends?

Neem contact op voor advies en meer informatie. Vul onderstaand formulier in en wij helpen u meteen verder.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: