Hoe meer winst maken met uw online en offline reclame?

Carline DCNieuws

meer winst maken argo

U heeft ongetwijfeld een fantastisch product of een geweldige dienst in de aanbieding. Maar komt deze boodschap wel over bij uw klanten? Raakt u wel degelijk een gevoelige snaar bij uw doelgroep?

De laatste jaren is elk bedrijf zo actief geworden op de reclamemarkt dat iedereen zich overspoeld voelt door informatie. Vooral de online reclame heeft een enorme boost gekregen, waardoor de offline reclame wat op de achtergrond is verdwenen. Maar spenderen we wel terecht minder aandacht aan die offline reclame?

Argo wil u meer inzicht verschaffen in hoe u meer rendement kunt halen uit uw reclamebudget, zowel online als offline.

Meer winst door traditionele reclame?

De traditionele media zoals reclameborden, zuilen en raamstickers lopen we vaak voorbij omdat ze gewoonweg niet opvallen. Ze willen onze aandacht opeisen, maar dringen zelfs niet door tot ons bewustzijn.

Heeft investeren in ‘oude’ reclamemiddelen dan nog zin? Uiteraard wel! Uit recent onderzoek (van o.a. Var) blijkt dat zulke media nog steeds hun nut bewijzen:

  • Er zijn namelijk een pak mensen die online niet te bereiken zijn;
  • Meer nog, tegenwoordig sluiten sommigen zich af voor bepaalde virtuele invloeden;
  • Online media eisen onze aandacht zo hard op dat traditionele media weer aan belangstelling winnen. Plots is het krijgen van een gepersonaliseerde briefkaart weer hip en speciaal, toch?

Het is dus een slimme zet om de traditionele manieren niet volledig uit het oog te verliezen.

Wel moet u er rekening mee houden dat het niet volstaat om een doorsnee grijze muis te zijn. Probeer op te vallen, maak gebruik van verrassende kleurencombinaties, leuke boodschappen of grappige beelden die betrekking hebben tot uw zaak en/of de actualiteit. Hiermee raakt u gegarandeerd al ver.

Het ideale medium hiervoor is uiteraard een auto, bestelwagen of vrachtwagen. Op deze voertuigen kunt u aanbrengen wat u wil. Denk gerust out-of-the-box met speciale belettering.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor affiches, visitekaartjes, werkkledij etc. Kom origineel uit de hoek en maak het verschil. Zo wordt u door meer mensen opgepikt in de massa. Dit zorgt dan voor een groter bereik. En een groter bereik maakt de kans groter dat uw reclame tot bij een potentiële klant komt én dat deze tot actie overgaat. Eenvoudig, toch?

Het online verhaal

We kunnen er tegenwoordig niet meer omheen: met online adverteren bent u wel écht aanwezig waar uw klanten zijn:

  • Kies een specifieke doelgroep (of zelfs welbepaalde persona’s) en richt u hierop. Via kanalen zoals Facebook of Instagram kunt u bijvoorbeeld mannen tussen de 40 en 60 bereiken of net jongeren onder de 24. Zo vergroot u de kans dat u de klanten binnenkrijgt waarvan u had gehoopt dat ze u zouden vinden. Soms moet u het lot een handje helpen.
  • Een belangrijke aanvulling is dat u zelf de controle behoudt over uw online reclame. U bepaalt immers zelf wanneer, wat en hoe uw reclame verschijnt. Eenvoudige campagnes zijn zelf op te zetten wanneer u het stappenplan van Google of Facebook volgt.
  • De moraal van het online verhaal is dat u goed moet nagaan welke gevolgen uw acties hebben. En hierop kunt u weer inspelen. Maak gebruik van handige tools zoals Google Analytics om te checken wie u concreet bereikt met wat u nu doet. Ook waar, wanneer en hoe u ze bereikt is essentieel om in kaart te brengen!

Meten = weten

meer winst maken online

Combineer het beste van beide werelden

Hoewel traditionele reclame dus meer naar de achtergrond lijkt te zijn verdwenen, is het verstandig om online en offline reclame te combineren. Het grootste bereik creëert u door beide soorten te gebruiken en elkaar te laten aanvullen. Meer winst maken hoeft dus geen bikkelharde strijd te zijn. Mix en match, stuur bij waar nodig.

Experimenteer, probeer en optimaliseer.

Uiteraard is het enorm sectorgebonden welke vorm het belangrijkste is voor uw persoonlijke situatie. Hiervoor kunt u dus best eens sparren met de reclamespecialist. Als u al een concreet idee heeft, mag u het ons zeker voorstellen. Weet u echter niet waar te beginnen, dan stippelen we samen de ideale marketingroute uit.

Wij ontzorgen u volledig op het gebied van reclame

Wilt u ook meer winst maken met uw reclame?

Neem contact op voor meer informatie. Vul onderstaand formulier in en we contacteren u zo snel mogelijk!

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: