Meer omzet genereren? Zoek de belangrijkste trefwoorden voor uw bedrijf!

Carline DCNieuws

meer omzet genereren trefwoorden

Meer omzet genereren

Om meer winst te kunnen halen uit uw reclame, is het ontzettend belangrijk dat u nadenkt over de producten of diensten die voor uw bedrijf het belangrijkste zijn. Met andere woorden:

  • Welke specifieke producten of diensten leveren u het meeste op?
  • Waarin bent u echt gespecialiseerd?
  • En vooral, welke van deze producten of diensten worden het vaakst via Google gezocht door potentiële klanten?

Indien u deze vragen kan beantwoorden, staat u alvast een stap verder. Hiermee kan u de juiste woorden selecteren die u op uw website en in uw reclame dient te verwerken. Zo komen mensen sneller bij u terecht.

Hoe kunt u ontdekken hoe vaak er gezocht wordt naar deze woorden en hoeveel concurrentie u hierin heeft? De Trefwoorden tool van Google Adwords een Google Trends zijn hierbij een handig instrument.

Trefwoorden tool van Google

De Keyword Tool van Google Adwords is een webdienst waarmee u kunt bekijken hoe vaak er op bepaalde trefwoorden – en daaraan gerelateerde termen – gezocht wordt in Google en hoeveel concurrentie er op deze keywords is. Deze tool kunt u inzetten om te bepalen met welke trefwoorden op uw site u de meeste bezoekers kunt aantrekken. Met wat speurwerk kunt u hiermee nog een gat in de markt ontdekken, of in ieder geval producten of diensten met veel potentieel!

Google Trends

Ook Google trends is een nuttige tool om te kijken wat er op dit moment leeft. Wat zoeken mensen het vaakst op op internet? Wat is momenteel heel erg populair? Zo kunt u inspelen op nieuwe trends en bijvoorbeeld als eerste met een bepaald product of een zekere dienst voor de dag komen.

Daarnaast kan deze webdienst handig zijn om zoektermen te vergelijken. Zo krijgt u een idee van welk onderwerp het meest populair is.

Spring verstandig om met trefwoorden, ook voor uw wagenbelettering

Niet alleen op uw website, maar ook in uw reclame dient u de juiste woorden te verwerken. Zo zal u de juiste en meeste klanten aantrekken.

Een voorbeeld: loodgieter Pieters

Stel, u bent een loodgieter en plaatst uw logo en bedrijfsnaam op uw Iveco bestelwagen:

meer omzet genereren met zoekwoorden iveco voorbeeld

Voorbijgangers zien dat u een loodgieter bent. Maar wat ze niet zien is:

  • Of u gespecialiseerd bent in sanitair, centrale verwarming of dakwerken;
  • Waarom ze voor uw service zouden moeten kiezen  (bv. 24/7 bereikbaar of meer dan 20 jaar professionele ervaring);
  • Wat u onderscheidt van een andere loodgieter.

Het zou dus een strategische zet zijn om uw autobelettering uit te breiden met belangrijke zoekwoorden. Met het woord ‘loodgieter’ zal u namelijk maar matig in het oog springen.

Waarvoor moeten mensen écht bij u zijn? Waarin heeft u zich gespecialiseerd?

Omgekeerd geldt hetzelfde verhaal: mensen die online op zoek gaan naar een loodgieter, zullen eerder terechtkomen op gesponsorde webpagina’s en/of pagina’s van grote bedrijven. Is de klant echter op zoek naar iets specifieks, bijvoorbeeld het snel ontstoppen van sanitair, dan is de kans veel groter dat hij op uw website terechtkomt met de trefwoorden ‘uw sanitair, snel ontstopt’.

meer winst genereren met zoekwoorden iveco voorbeeld

Conclusie? Denk na over uw reclame

Gooi niet zomaar wat woorden op uw webpagina, gevel, bestelwagen of visitekaartjes. Denk er goed over na en wees uw concurrenten te slim af.

Wilt u ook meer omzet genereren met uw reclame?

Dan kunnen wij zeker wat voor u betekenen. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie. Vul onderstaand formulier in en we contacteren u zo snel mogelijk!

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

 

Anderen bekeken ook: