5 tips om uw lichtreclame beter te laten opvallen

Carline DCLedverlichting, Nieuws

lichtreclame tips argo

Met lichtreclame valt u gegarandeerd op in het donker. Toch zijn er een aantal belangrijke factoren om rekening mee te houden wanneer u zo veel mogelijk uit uw investering wil halen.

  • ‘Wanneer is mijn reclameverlichting het beste zichtbaar?’
  • ‘Kan ik eender welke verlichting op mijn gebouw plaatsen?’
  • ‘Moeten de lichten dag en nacht blijven branden?’

Dit zijn voorbeelden van vragen die klanten zich vaak stellen. Met onze 5 praktische tips worden er meteen een aantal onzekerheden de wereld uitgeholpen!

Lichtreclame met ballen: tips

1. Laat het plaatje kloppen

Is uw bedrijf ontzettend groot in omvang, maar wilt u voor mini verlichte letters gaan? Dat is dan geen goed idee.

Stem het ontwerp van uw lichtreclame zo goed mogelijk af op de identiteit van uw organisatie.

Een groot, strak gebouw vraagt om navenante gevelletters. Een compacte firma hoeft dan weer geen reuzegrote gevelreclame te hebben.

Laat u met andere woorden goed adviseren over de vorm, grootte en kleuren van de letters.

2. Don’t always look on the bright side

Hoe lichter, hoe beter? Niet altijd.

Het is niet omdat u wil opvallen in het donker, dat u daarvoor per se voor de felste lichtsterkte moet gaan. Hier zijn verschillende redenen voor:

  • uw kosten liggen dan een pak hoger;
  • u loopt het risico om voorbijgangers te verblinden;
  • uw reclame komt niet 100% tot zijn recht.

Ga dus op zoek naar de ideale lichtsterkte voor uw lichtreclame.

3. Houd rekening met het seizoen

In de winter is het eerder donker er wordt het later licht. Voor een optimaal effect van uw lichtreclame is het belangrijk dat u de verlichting van de letters hieraan aanpast.

’s Zomers geldt het omgekeerde. Dan heeft u net minder lang gevelverlichting nodig.

Op deze manier verzekert u niet alleen een betere zichtbaarheid, maar springt u ook zuiniger om met uw energie. En kosten besparen is steeds een leuk extraatje, nietwaar?

U kunt trouwens automatische systemen gebruiken zodat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over de verlichtingstijd.

4. Onderhoud uw reclame

Het is not done om uw gevelletters te laten verkommeren. Er bestaat namelijk geen slechtere reclame dan dat.

Kijk dus regelmatig naar uw eigen lichtreclame in het donker!

Werken alle letters nog? Zijn er geen stukken ‘uitgevallen’? En niet onbelangrijk: zijn ze nog goed bevestigd?

Dergelijke vragen dient u zich regelmatig te stellen. Besteed hier zeker voldoende aandacht aan.

5. Schakel een professional in

Reclameverlichting en gevelreclame zijn investeringen voor de lange termijn. Zo dient u ze dan ook te aanschouwen.

Of het nu gaat om ledverlichting of gevelletters, het is steeds aangewezen om ze te laten plaatsen door professionals met veel ervaring. Zo heeft Argo bijvoorbeeld zelf meer dan 25 jaar ervaring in alle soorten beletteringen, van kantoren tot gebouwen.

Met ons werk kunt u op beide oren slapen: wij verzorgen de plaatsing en het onderhoud van uw gevelreclame tot in de puntjes!

Vraag gerust naar de mogelijkheden bij de reclamespecialist. Wij helpen u met veel plezier verder.

Interesse in lichtreclame?

Vul onderstaande gegevens in en we contacteren u eerstdaags terug.

Uw naam* :

Stel hier uw vraag
Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Please leave this field empty.

Deel dit bericht

Anderen bekeken ook: