Hoe opvallen tussen uw concurrenten? Argo reclame geeft 3 tips

Carline DCNieuws

hoe opvallen tussen concurrenten

Hoe opvallen in de massa anno 2017?

We hoeven onze ogen maar te openen en we worden meteen overspoeld door reclame.

Vanaf ’s morgens vroeg bekogelen lokale en internationale bedrijven ons met Facebookadvertenties, nieuwsbrieven en storende reclameboodschappen voor én tijdens het afspelen van YouTubefilmpjes.

Allen smeken ze ons vaak maar 1 ding:

‘Word mijn klant!’

Helaas (en soms ook gelukkig) verwerken we slechts een fractie van deze information overload. Reclame die nog binnensijpelt, moet al zeer sterk of specifiek zijn.

Als u niet gezien wordt, zult u ook nooit een positieve indruk achterlaten.

Daarom is het essentieel om toch op een of andere manier op te vallen tussen uw concurrentie.

Argo reclame geeft u graag 3 handige tips om uw visibiliteit te verhogen. Hiermee kunt u onmiddellijk aan de slag gaan!

tips

Tip 1: Wees een expert in uw vakgebied

Deze tip lijkt vanzelfsprekend. Helaas vergeten de meeste ondernemers dit gegeven uit te spelen.

  • Waarvoor moéten mensen bij u komen?
  • Wat onderscheidt u van uw concurrenten?
  • Waarin blinkt u uit als geen ander?

Dat is wat uw potentiële klanten willen weten.

Vaak willen zij de beste kwaliteit tegen de beste prijs. Maar wanneer u echt een uitmuntende service levert, maakt het voor uw cliënteel minder uit of u iets hogere prijzen hanteert.

Kwaliteit vraagt om een grotere inspanning en een grotere inspanning vereist meer middelen.

Logisch dus dat de prijs hoger ligt.

Tip 2: Durf anders te zijn

‘Be yourself, everyone else is already taken.’

Oscar Wilde slaat hiermee de nagel op de kop.

Waarom op exact dezelfde manier werken als uw concurrenten als u beter wil zijn?

Nu is het in sommige branches ontzettend lastig om producten of diensten aan te bieden die ècht anders of uniek zijn. Dit kunt u opvangen door er op een andere manier mee om te gaan. Leg de focus bijvoorbeeld minder op wat u aanbiedt, maar eerder op ‘het waarom‘.

In onderstaand filmpje legt Simon Sinek het uit op een mooie en inspirerende manier.

Samengevat zegt hij dat elke organisatie wel weet wat ze doet, dat de meesten ook wel weten hoe ze het doen, maar dat slechts weinigen weten waarom ze het doen.

Dus stel uzelf de vraag: Waar doe ik het voor?

Als u deze vraag kunt beantwoorden, bent u al een gigantische stap verder. Nu dient u deze boodschap nog in de verf te zetten!

Populaire reclamemiddelen ter ondersteuning

Uiteraard kunt u geen boodschap overbrengen zonder reclamemiddel. Als we gaan kijken naar de belangrijkste trends anno 2017, zijn dit de meest effectieve reclamevormen:

U hoeft niet op alle paarden tegelijk te wedden. Wij kunnen u meer inzicht bieden in wat uw bedrijf precies nodig heeft. Vraag ons gerust om meer informatie.

3. Ken uw klanten

  • Vraagt u zich af waarom niemand naar uw dagelijkse Facebookposts kijkt?
  • Deelt men uw tweets amper?
  • En leest enkel de kat van de buren uw nieuwsbrief?

Dan is het tijd om uw doelgroep onder de loep te nemen. Leer uw ideale klant kennen en spits u daarop toe.

Levert u een B2B-dienst? Dan is Pinterest misschien niet het meest geschikte kanaal.

Is uw doelgroep de drukbezette vrouw die zich wil focussen op haar werk en gezin? Weet dat zij waarschijnlijk minder behoefte heeft aan een wetenschappelijk artikel dat u meestuurt met een staaltje van uw product.

Zorg ervoor dat u waarde meegeeft aan uw potentiële klanten.

Verander dus uw boodschap en content om ze aan te spreken!

Zet uw bedrijf op de kaart

  • Heeft u hulp nodig om uw bedrijf op de kaart te zetten?
  • Wilt u uw imago een boost geven?
  • En wenst u écht gezien te worden als onderneming?

Dan denkt de reclamespecialist graag met u mee. Wij werken met veel plezier uw reclamestrategie uit om uw visibiliteit te verhogen en uw winst te maximaliseren.

Interesse in meer reclameadvies?

Aarzel niet om ons in te schakelen. Vul onderstaand formulier in en wij contacteren u zo snel mogelijk terug.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: