Hoe een geweldige huisstijl ontwerpen die blijft plakken?

Carline DCNieuws

huisstijl ontwerpen

Uw huisstijl, uw visitekaartje

Het belang van een goede huisstijl valt niet te onderschatten. Uw huisstijl is namelijk uw visitekaartje. Een verzorgde stijl maakt dat uw bedrijf sneller in het oog springt voor potentiële klanten. En voor uw bestaand cliënteel blijft u steeds herkenbaar.

Tijd om uw huisstijl dus eens grondig onder de loep te nemen.

Een huisstijl ontwerpen in lijn met uw imago

Uw huisstijl moet het gedrag en de communicatie van uw organisatie onderstrepen. Laat hem steeds aansluiten bij het imago van uw zaak:

  • Wilt u uiterst professioneel overkomen?
  • Bent u een dynamisch, fris bedrijf?
  • Of wilt u het verschil maken door net heel creatief te zijn?

Het kan allemaal, zolang het plaatje maar klopt. Blijf voor het logo, de naam, kleuren en beelden dus steeds in dezelfde sfeer. Om een verzorgde huisstijl te kunnen (laten) ontwerpen, is het daarom ontzettend belangrijk dat u goed nadenkt over deze elementen. Ze moeten elkaar aanvullen en versterken.

Een eerste indruk maakt u maar één keer, dus kom knallend binnen.

Ga voor een hoge plakfactor

Hoe kunt u er nu voor zorgen dat uw huisstijl blijft plakken? Hier zijn 5 meteen toepasbare tips:

  1. Maak uw huisstijl en logo uniek. Zorg ervoor dat ze anders zijn dan die van concurrenten. U hoeft niet per se in hetzelfde kleurenpalet te blijven als de sector erom vraagt. Ook moet u niet in dezelfde sfeer (zakelijk, ludiek, persoonlijk) blijven. Denk out-of-the-box! Hoe wilt u een verschil maken als u op uw concurrentie lijkt?
  2. Heet u Christopher Von Trough Nylandyeura en ziet u ‘Von Trough Nylandyeura’ al op uw gevel schitteren? Dan doet u er goed aan om er nog eens over na te denken. Het is de bedoeling dat klanten u makkelijk terugvinden en herkennen. Kies dus een naam die kort, flitsend en makkelijk te onthouden is. Ook handig als u een woord of woordengroep kiest die de gemiddelde mens makkelijk kan schrijven en uitspreken.
  3. Maak het heerlijk visueel. Eindeloze reeksen letters verdwijnen in de massa. Combineer uw hippe bedrijfsnaam met een herkenbaar en typerend beeld. Denk bijvoorbeeld aan het appeltje bij de Apple-computers. Of de blauwe Twitter-vogel. Laat deze vormen of combinaties van figuren eveneens terugkomen in de volledige huisstijl.
  4. Besteed voldoende aandacht aan kleurgebruik. Zorg ervoor dat mensen de associatie kunnen leggen met uw kernwaarden. Bijvoorbeeld: groen voor een fris en ecologisch bedrijf, donkerblauw voor een zakelijke en professionele zaak etc.
  5. Welke taal spreekt u? Ja, Nederlands, dat begrijpen we. Maar welke taal spréékt uw bedrijf echt? Kijk naar de Just do it van Nike. Deze slogan spoort mensen aan om erin te vliegen. Of denk aan de Always Coca-Cola om klanten Coca-Cola te laten drinken bij elke gelegenheid. Wat wilt u de wereld vertellen met uw organisatie? Breng dit zo duidelijk mogelijk naar voren.

Met bovenstaande richtlijnen willen we u alvast op weg helpen.

Toch liever een huisstijl ontwerpen met onze hulp?

Dat kan perfect! Daarnaast zorgen wij ervoor dat uw huisstijl op verschillende reclamemedia zal blinken! Want u wilt toch dat uw reclame écht opvalt?

Vul onderstaande gegevens in en wij contacteren u zo snel mogelijk.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: