3 manieren om een geslaagd reclameontwerp te maken

Carline DCNieuws

geslaagd reclameontwerp tips
  • Heeft u al teveel geld gestopt in reclame die haar effect mist?
  • Blijkt u uw doelgroep maar niet te bereiken?
  • En vermoedt u dat de reclameboodschappen onvoldoende opvielen?

Dan kunnen we ervan uitgaan dat het telkens niet om een geslaagd reclameontwerp ging. Wij geven u hier graag 3 tips mee om wél het verschil te maken.

Belangrijk voor een geslaagd reclameontwerp

1) Less is more

Een reclameboodschap langs de kant van de weg is vaak slechts een fractie van een seconde zichtbaar.

Hoe eenvoudiger en korter de boodschap, hoe beter deze dus zal blijven hangen:

  • Maximum 6-7 woorden
  • Krachtig en actief taalgebruik
  • Eenduidig en niet dubbelzinnig, tenzij grappig bedoeld

Bron: socialearth.org

Daarnaast kunt u ook uw contactgegevens toevoegen, zoals uw website, e-mailadres, telefoonnummer of adres.

Vraag zeker feedback aan een aantal andere mensen voor u uw reclame lanceert. Kijk of u de boodschap overbrengt zoals u het bedoeld had.

2) Leesbaar en duidelijk

Fan van sierlijke, creatieve letters? Dat is leuk in uw logo, maar in de boodschap zelf laat u dit maar beter achterwege.

De ideale reclametekst:

  • is groot genoeg (voldoende leesbaar van op afstand);
  • bestaat uit een leesbaar lettertype;
  • is niet te dicht op elkaar geplakt.

Heb ook voldoende aandacht voor het kleurgebruik. Kies voor contrasterende kleuren. Combineer licht en donker, fel en flets voor ontwerpen die de aandacht moeten trekken. Denk bijvoorbeeld aan de combinatie van zwart en geel of zwart en roze.

Bron: thephotoforum.com

Zorg er wel voor dat de kleuren niet ‘vloeken’. Color blocking mag misschien een modetrend geweest zijn, voor reclame is het niet altijd gepast.

3) Visuele content is de sleutel

Beelden winnen het steeds van tekst op het gebied van opvallen. Visuele content is de sleutel voor geslaagde reclame!

Houd wel rekening met een aantal zaken:

  • Zorg dat de kwaliteit van de afbeelding perfect is;
  • Het beeld moet relevant zijn en betrekking hebben op de boodschap (lees: geen vrouwen in lingerie als die er niet in moéten zitten);
  • Ga voor een uniek beeld. Iets wat iedereen al 100 keer heeft gezien, zal de aandacht niet meer trekken;
  • Laat het plaatje in zijn geheel kloppen. Maak er 1 samenhangende boodschap van.

Bron: volkswagen.de

Schakel een expert in

Weet u niet precies waar te beginnen? Dan kunt u de reclamespecialist inschakelen.

Wij hebben al meer dan 25 jaar ervaring in het vakken en kennen intussen het klappen van de zweep. We kunnen u zo vertellen wat werkt en wat niet.

Als u ervoor kiest om met ons samen te werken, krijgt u steeds een geslaagd ontwerp op maat. Vraag vrijblijvend naar meer informatie.

Nood aan een professionele uitstraling van uw bedrijf?

Vul onderstaand contactformulier in en wij contacteren u zo snel mogelijk.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: