3 tips om uw buitenreclame beter te laten renderen

Carline DCNieuws

buitenreclame

Denkt u dat klanten vanzelf komen indien u maar een goed product verkoopt? Is reclame voor u overbodig? Think again.

Stel, uw concurrent verkoopt een soortgelijk product. Maar hij maakt -in tegenstelling tot u- wél reclame. 9 kansen op 10 zal uw potentiële klant voor de andere partij kiezen.

Waarom?

Omdat de mens over het algemeen lui is. Hij wil alles snel, eenvoudig en makkelijk bereikbaar hebben. Net daarom moet u meer inspelen op een uitstekende buitenreclame.

Wij geven u vanuit ons expertise graag 3 handige tips om uit te pakken met uw outdoor publiciteit.

1. Buitenreclame met een hoek af

Buitenreclame moet dag en nacht de aandacht trekken van potentiële klanten. Waarom zou u dan niet gaan voor reclame met een hoek af?

Verras voorbijgangers met uw gevelreclame.

Zo vergroot u de herkenning van uw naam. En herinnert u uw bestaand cliënteel aan uw bedrijf. U heeft slechts een fractie van een seconde om een goede eerste indruk te maken. Buit deze dan ook maximaal uit.

2. Welkom, beste klant

Uiteraard is het belangrijk dat klanten meteen zien waar de ingang van uw bedrijf is. Maar daarom hoeft u deze deur niet per se ‘Ingang’ te noemen. Zet bijvoorbeeld

  • ‘Welkom’
  • ‘Wij ontvangen u graag’
  • ‘Kom binnen voor meer […]’

aan de toegang. Dit verlaagt de drempel om binnen te komen. En u komt zeer gastvrij over.

Natuurlijk hangt dit ook allemaal af van uw huisstijl. Bent u een creatief bureau? Dan kunt u zeker buiten de lijntjes kleuren. Dat u als zakelijk bedrijf geen ‘Spring effe binnen’ op uw gevel dient te plaatsen, spreekt voor zich.

Houd rekening met uw algemene manier van communiceren en trek er een lijn in.

Dit boezemt de klant vertrouwen in.

3. XS of XXL?

Hoe groot moet uw gevelreclame precies zijn? Dat varieert opnieuw naargelang uw doelstellingen. En de ligging van het gebouw.

Bent u een van de weinige bedrijven tussen een rij huizen? Dan valt u waarschijnlijk al op met een kleiner of middelgroot reclamebord.

Situeert uw firma zich echter langs een drukke baan? Hoe sneller de wagens rijden en hoe groter de afstand is van de rijweg tot uw gebouw, hoe groter ook de letters, de afbeelding en het logo op uw gevel of vitrine moeten zijn.

Maak uw boodschap kort, duidelijk en krachtig.

Wilt u de efficiëntie van uw buitenreclame nagaan?

Neem contact op voor advies en meer informatie. Wij helpen u graag verder!

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: