3 tips om uw buitenreclame beter te laten renderen

Carline DCNieuws

buitenreclame

Denkt u dat mensen vanzelf de weg zullen vinden naar uw bedrijf indien u een goed product heeft? Is buitenreclame voor u overbodig? Think again.

Indien uw concurrent een soortgelijk product verkoopt, maar hij wél reclame maakt, zal uw potentiële klant 9 kansen op 10 voor de andere partij kiezen. Waarom? Omdat het makkelijk is om voor de eerste en/of meest opvallende optie te kiezen. Want tegenwoordig willen we alles snel, eenvoudig en makkelijk bereikbaar. Net daarom moet u meer inspelen op een uitstekende gevelreclame!

Wij geven u vanuit ons expertise graag 3 handige tips om uit te pakken met uw outdoor publiciteit.

1. Buitenreclame met een hoek af

Buitenreclame moet dag en nacht de aandacht trekken van potentiële klanten. Waarom zou u dan niet gaan voor reclame met een hoek af?

Verras voorbijgangers met uw gevelreclame!

Zo vergroot u de herkenning van uw naam en wordt het bestaand cliënteel herinnerd aan uw bedrijf. U heeft slechts een fractie van een seconde om een goede eerste indruk te maken. Buit dit dan ook maximaal uit.

2. Geef uw klant het gevoel welkom te zijn

Uiteraard is het belangrijk dat klanten meteen zien waar de ingang van uw bedrijf is. Maar daarom hoeft u deze deur of poort niet per se ‘Ingang’ te noemen. Probeer bijvoorbeeld ‘Welkom’ of zelfs ‘Wij ontvangen u graag’ aan de ingang te zetten. Hiermee verlaagt u de drempel om binnen te komen en komt u bovendien zeer gastvrij over.

Natuurlijk hangt dit ook allemaal af van uw huisstijl. Bent u een creatief bureau? Dan kunt u zeker buiten de lijntjes kleuren. Dat u als zakelijk bedrijf geen ‘Spring effe binnen’ op uw gevel dient te plaatsen, spreekt voor zich. Houd rekening met uw algemene manier van communiceren en probeer 1 rechte lijn te trekken. Dit boezemt de klant vertrouwen in.

3. XS of XXL?

Hoe groot moet uw gevelreclame precies zijn? Dat varieert opnieuw naargelang uw doelstellingen en ligging van het gebouw. Bent u een van de weinige bedrijven tussen een rij huizen? Dan is het mogelijk dat u al opvalt met een kleiner of middelgroot reclamebord.

Situeert uw firma zich echter langs een drukke baan? Houd er dan rekening mee dat hoe sneller de wagens rijden en hoe groter de afstand is van de rijweg tot uw gebouw, hoe groter ook de letters, de afbeelding en het logo op uw gevel of vitrine moeten zijn.

Maak uw boodschap kort, duidelijk en krachtig!

Wilt u de efficiëntie van uw buitenreclame nagaan?

Hiervoor kunt u Argo inschakelen! Wij hebben meer dan 25 jaar ervaring in het vak en kunnen u vertellen wat werkt en wat absoluut niet.

Neem gerust contact op voor advies en meer informatie. Wij helpen u graag verder!

Uw naam* :

Stel hier uw vraag
Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Please leave this field empty.

Anderen bekeken ook: