Buitenreclame: het medium van de toekomst?

Carline DCNieuws

buitenreclame toekomst

Buitenreclame gaat een gouden toekomst tegemoet! De afgelopen jaren heeft de outdoor advertising markt zich sterk ontwikkeld onder invloed van de talloze technologische innovaties. Billboards, reclamemasten of raamstickers zijn tegenwoordig steeds gerichter in te zetten.

Hoewel we een lange tijd hebben gedacht dat buitenreclame aan een stille dood zou sterven, moeten we nu concluderen dat marketingspecialisten opnieuw meer inzetten op out of home reclame.

In dit artikel leggen we uit waarom buitenreclame nog steeds interessant is.

Gepersonaliseerde outdoor reclame

De mens als smartphonegebruiker wisselt continu data uit. Via het internet kan men out of home reclame dus steeds selectiever benutten. Op basis van mobiele data, zoekgedrag en verschillende applicaties maken marketeers doelgroepen geografisch inzichtelijk. Zo weten ze onder andere:

  • waar gezinnen met meer dan 2 kinderen wonen;
  • waar de rijkere mensen zich bevinden;
  • waar er veel mensen met een Citroën, BMW of Mercedes rijden.

Bedrijven maken hier al volop gebruik van! Zo stopte MINI Cooper in San Francisco bijvoorbeeld een chip in de sleutel van de wagens om billboards met gepersonaliseerde boodschappen te kunnen plaatsen langs de kant van de weg.

gepersonaliseerde buitenreclame NY Times MINI cooper

(Bron: MINI Cooper | New York Times)

Gaat dit te ver? Misschien. Een discussie over privacy en data-uitwisseling leidt ons op dit moment in een doodlopende straat.

Maar toegegeven, deze reclame valt wel op.

Verplaatsingsonderzoek

Dankzij de mobiele GPS en digitale wegenkaarten winnen bedrijven nog meer informatie in:

  • Hoe ziet het verkeer eruit in detail?
  • Wie verplaatst zich naar waar en hoe vaak?
  • Hoeveel passanten zijn er binnen een bepaalde periode?

Dergelijke gegevens maken het mogelijk om in kaart te brengen welke reclame we moeten inzetten op welke snelweg.

verplaatsingsonderzoek gps

Meer nog, men kan er nu ook voor zorgen dat reclameboodschappen enkel op bepaalde tijdstippen en voor een zekere periode zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld:

  • Reclame voor kinderspeelgoed tijdens de spitsuren;
  • Promoties voor alcoholische dranken, casino’s en feestjes op vrijdagmiddag en in het weekend;
  • Aanprijzen van ijsjes op warme dagen, maar niet op koude.

U kunt het zo gek niet bedenken of de marketingwereld heeft erover nagedacht!

Marketeers manipuleren reclameboodschappen zo subtiel dat de beïnvloeding ons niet opvalt.

Interactie troef

Reclame is tegenwoordig ook veel interactiever.

Mensen kunnen nu met hun smartphone een code scannen, rechtstreeks betalen of kortingen regelen via een applicatie.

interactie smartphone

Zo is de consument intensiever bezig met de reclame en kan de boodschap dieper doordringen in iemands brein. Slim bekeken, toch?

Conclusie

We kunnen niet ontkennen dat outdoor reclame weer hot is.

De snelle digitalisering creëert massa’s nieuwe opportuniteiten voor bedrijven om gerichter te adverteren.

Terwijl we online steeds sneller doorscrollen en blind worden voor de massa aan prikkels, wint buitenreclame weer aan terrein.

Out of home reclame is dus weer het medium van de toekomst.

Traditionele en nieuwe outdoor reclame

Uiteraard hoeft u niet per se vergevorderde digitale outdoor reclame in te zetten om op te vallen in de massa.

Reclame maken die gezien wordt, dat is de specialiteit van Argo!

Vraag ons gerust om advies om uw bedrijf maximaal in de kijker te zetten. Er zijn oneindig veel mogelijkheden.

Wilt u alvast aan de slag met uw bestaand materiaal? Lees dan ook onze tips om uw buitenreclame te laten renderen.

Meer weten over de mogelijkheden van buitenreclame?

Aarzel niet om ons te contacteren! Vul onderstaand formulier in en wij mailen u zo snel mogelijk terug.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

 

 

 

Anderen bekeken ook: