Bestickering camionette: discreet of opvallend? Pro’s en contras

Marc De BockBelettering bestelwagens, Nieuws

bestickering camionette

Bestickering camionette: discreet of opvallend, wat is het best?

Wat wil ik met een bestickering van een bestelwagen bereiken?

De keuze voor een discrete of opvallende aanpak begint bij uw doelstelling, dat is het vertrekpunt van uw strategie. Wilt u uw zichtbaarheid verhogen, dan gaat u beter voor een bestickering op uw camionette die opvalt. Denk hierbij aan een ongewoon of grappig figuur dat bijvoorbeeld uw website aanwijst of een ludieke slagzin. Gebruik niet te veel tekst, want u heeft amper (±) 3 seconden tijd om te worden opgemerkt op de rijbaan. Wanneer u al van bekendheid geniet, kunt u op een serene manier uw logo, primair doel en/of website vermelden. Kortom, werk in functie van wat u wil bereiken.

Discrete reclame: wanneer interessant?

Bent u een groot bedrijf, dan kunt u gebruikmaken van branding: uw merk inzetten om u te onderscheiden van anderen. Zeker wanneer het productaanbod van uw concurrenten nauwelijks verschilt (bijvoorbeeld merkvertegenwoordigers), is het belangrijk om u duidelijk te positioneren. Als u als garage uw vervangwagens en demowagens uitrust met een discrete reclame, zal dit zeker een grotere herkenbaarheid geven.

‘Without context, words and actions have no meaning at all’ (Gregory Bateson).

Op zoek naar nieuwe klanten? Maak gebruik van uw camionette bestickering.

Wanneer een bedrijf op zoek is naar nieuwe klanten, kunt u beter voor opvallende bestickering gaan. Potentiële klanten zullen u niet opmerken als u niet opvalt. Gaat u voor een ongezien lettertype (maar wel goed leesbaar is), kan de aandacht getrokken worden. Maar als u ook nog een opvallende kleur of afbeelding kiest, is de opvallendheid nog groter. Natuurlijk moet het nog in overeenstemming zijn met de huisstijl.

‘Foute afbeeldingen geven foute klanten.’

Als u een misplaatste afbeelding of figuur op uw bestelwagen plaatst, leggen potentiële klanten mogelijk een foute link en wordt de afzender, het bedrijf of merk verwaarloosd. U moet dus opgemerkt worden maar tegelijkertijd is het belangrijk herkenbaarheid te garanderen en duidelijkheid te scheppen in het hoofd van de klant.

Ga voor vernieuwing!

De kunst is vooral om de nieuwsgierigheid van de mogelijke klant op te wekken of die op een of andere manier te prikkelen. Stel, u ziet nog camionettes rondrijden die zich situeren in dezelfde sector (of eventueel directe concurrentie zijn). Zorg er dan voor dat u atypisch bent tegenover hen, breng iets fris en unieks waaraan de anderen niet gedacht hebben. Een unieke eyecatcher op de achterdeuren, een opvallende belettering die schuin gezet is… er zijn veel manieren om u te onderscheiden van de concurrentie.

Conclusie

Samengevat zijn er enkele pro’s en contra’s van impactvolle of discrete bestickering van uw camionette:

Opvallende bestickering

– overal te zien
– meer offerteaanvragen en dus meer werk (voor sommigen een doel, voor anderen een overlast)
– slechte eyecatcher kan voor verwarring zorgen waardoor de belettering zijn doel mist

+ zichtbaarheid verhogen
+ onderscheiden van anderen
+ prikkelt de nieuwsgierigheid van de klant
+ nieuwe klanten werven
+ meer verkopen

Discrete bestickering

– valt te weinig op
– minder nieuwe klanten

+ sereniteit van de klant
+ herkenbaarheid
+ eenvoudig en duidelijk

Meer weten over de bestickering mogelijkheden voor uw camionette?

Stel uw vraag, we contacteren u vrijblijvend eerstdaags terug.

Stel hier uw vraag*

Uw naam* :

Uw e-mail* :

Woonplaats* :

Telefoon* :

Anderen bekeken ook: