4 ijzersterke redenen om te investeren in autoreclame

investeren in autoreclame tips
  • Zet je in op sociale media, maar krijg je er eigenlijk niet zo veel voor terug?
  • Pomp je massa’s geld in advertenties zonder respons?
  • Of merk je dat je als bedrijf gewoon te weinig wordt opgemerkt?

Dan loont het de moeite om te investeren in autoreclame. Dat is een risicoloze belegging in succes. Wij geloven dat jouw voertuig een belangrijk deel van jouw marketingstrategie vormt.

Maak het verschil met voertuigreclame

Reclameborden en -panelen zijn geweldig, rijdende reclameborden nog beter. Voertuigbestickering is de ideale manier om jouw zakelijke boodschap de wereld in te sturen.

Hier zijn 4 goede redenen waarom autoreclame werkt voor jouw business:

Investeren in autoreclame: 4 goede redenen

1. Voertuigbeletteringen zijn kosteneffectief

Autoreclame is slechts een kleine investering als je bekijkt wat je er allemaal voor terugkrijgt.

Volgens een studie van 3M kost een grote bestickering ongeveer 48 cent (!) per duizend contactmomenten. Andere reclamevormen blijken veel duurder te zijn:

  • Buitenreclame kost ongeveer 3,5 euro per 1000 contactmomenten
  • Reclame in de krant zelfs 20 euro per 1000 weergaven

Daar hoeven wij verder geen tekening bij te maken, toch?

Bovendien is wagenreclame een eenmalige kost.

Zodra jouw auto is beletterd, zijn er geen extra uitgaven aan verbonden. Dan ben je zeker 5 jaar safe.

2. Autoreclame werkt 24/7

Een salesmedewerker kan je geen 24u op 24, 7 dagen op 7 de baan opsturen.

Een bestickering maakt wél continu reclame voor jou:

  • Wanneer je voor het rood licht staat;
  • Wanneer je jouw voertuig ergens parkeert;
  • In de file;

Kom je buiten met jouw auto, bestelwagen of vrachtwagen, dan word je gezien. Zo simpel is het.

3. Concurrentieel voordeel

Indien je meer visibiliteit wilt creëren ten opzichte van jouw concullega’s, zijn autostickers sowieso een goed idee.

Een kwalitatieve bestickering of car wrap zal jouw brand awareness enorm verhogen. Als je jouw website vermeldt op jouw voertuig, krijg je in een mum van tijd meer bezoekers. En meer bezoekers leiden tot meer kansen om te verkopen.

Is er sprake van een lokaal event? Ook dan kan jouw beletterd voertuig fungeren als mobiel en opvallend uithangbord.

4. Bescherming van voertuigen

Wist je dat een volledige wrap je voertuig beschermt tegen krassen?

Inderdaad: 5 jaar rondrijden met een full wrap, daarna de folie verwijderen en er komt een fonkelnieuwe wagen van onder de folie te voorschijn.

 

Ga wel voor de essentie

Opgelet, voertuigbelettering is enkel effectief als je je beperkt tot de kern van de zaak. Je wil mensen niet overspoelen met informatie. Vandaar dat de boodschap helder en duidelijk moet zijn.

Plaats zo weinig mogelijk informatie op je bestelwagen. Een voertuig dat voorbij flitst aan 70 km/u, daar heb je niet veel leestijd voor. 2 seconden, meer heb je niet.

Denk 2 keer na welke informatie er nu echt op je bestelwagen moet komen en welke niet. Zeg niet wat je doet in 10 woorden, als het met 2 ook kan. Zijn jouw postnummer en faxnummer essentieel om te vermelden?

Wil je ook autoreclame met impact?

Dan helpen wij jou graag met een gericht plan van aanpak. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Vul onderstaand formulier in en we antwoorden je snel. 

Stuur ook foto’s mee, zodat we een beeld krijgen van je voertuig, logo, of wat je wil realiseren.

Stuur tot 3 foto's, logo's of afbeeldingen mee. (type: jpg, jpeg, gif, png, pdf)

Meer nieuws over belettering